تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
7

افزایش سواد رسانه ای از مهمترین اهداف کارگروه فضای رسانه ای هرمزگان

  • کد خبر : 10906
  • 02 آبان 1398 - 10:24
افزایش سواد رسانه ای از مهمترین اهداف کارگروه فضای رسانه ای هرمزگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در دومین نشست کارگروه استانی هماهنگی ،حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی :افزایش سواد رسانه ای از مهمترین اهداف کارگروه فضای مجازی استان است.

به گزارش هرمزگان امروز: رضا کمالی زرکانی ضمن تاکید بر اهمیت فضای مجازی گفت:روز به روز جایگاه فضای مجازی در حال تغییر و ارتقا است و بیشتر مردم به دلایل مختلف اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرند و این امر باعث ایجاد مشکلات برای همگان شده است.

وی به برخی ویژگی های و تهدیدات فضای مجازی پرداخت و افزود:امروز به واسطه فضای مجازی مصرف کنندگان خود به تولید کننده تبدیل شده اند و به دلیل نبود قوانین و عدم نظارت، بسیاری از محتوای این فضا متقن و قابل اعتماد نیست .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه عنوان کرد:با توجه به اینکه اخبار و مطالب منفی از جذابیت بیشتر ی برخوردار است بر همین اساس به دلیل دسترسی آسان به مطالب و امکان ایجاد تغییرات آنی میزان جعل مطالب افزایش یافته است که به راحتی با تغییر یک فعل محتوای مثبت را به منفی تبدیل می کنند .

کمالی زرکانی بر اهمیت سواد رسانه ای در فضای مجازی تاکید کرد و گفت:سواد رسانه ای مردم را از طریق آموزش باید ارتقا داد تا همه چیز را نپذیرند و راه های بدست آوردن صحت و سقم مطالب را بدانند.

ریس کارگروه فضای مجازی استان هرمزگان محصولات فرهنگی را بهترین کالا برای فضای مجازی دانست و افزود:محصولات فرهنگی پرجاذبه ترین کالا برای ارایه در فضای مجازی است و این کالا برای همه مردم جهان جذابیت دارد

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=10906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.