تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی طی چهار ماهه نخست سال

  • کد خبر : 20920
  • 13 مرداد 1399 - 12:21
افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی طی چهار ماهه نخست سال
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن تشریح کارنامه چهار ماهه نخست سال جاری در بنادر مرکز و شرق هرمزگان، از افزایش ۱۶۲ درصدی صادرات انواع کالاهای نفتی و رونق تخلیه و بارگیری کالای یخچالی در این بنادر سخن گفت .

به گزارش هرمزگان امروز: “حمیدرضا محمدحسینی”ضمن ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه بنادر مرکز و شرق استان بیان داشت: در مدت یاد شده از مجموع تخلیه و بارگیری۶۷۴ هزار و ۱۸۱ تن کالا،۹۰ هزار و ۱۷۲ تن به صادرات کالای نفتی اختصاص یافته که آمارها رشد صعودی۱۶۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای حامل کالای یخچالی در این مدت بخش عظیم از صادرات را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: درچهار ماهه نخست سال در مجموع۴۰ هزار ۶۱۶ (TEU) کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹۸ درصدی در این بخش می باشیم .

محمد حسینی عمده کالای صادر شده از طریق کانتینرهای یخچالی را میوه و سبزیجات و فرآورده های لبنی عنوان کرد که از طریق بنادرشهید باهنر، جاسک و سیریک به کشورهای هدف صادر شده است .

این مقام مسئول به میزان شناورهای پهلو گرفته در بنادر مرکز و شرق استان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه اشاره ای داشت و گفت: یک هزار و ۷۵۶ فروند شناور طی این مدت در بنادر یاد شده پهلو دهی شده که از این میزان۱۷۸ فروند از شناورها بالای هزار تن بوده است .

گفتنی است: اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و ۵ بندر تابعه در شرق استان، در حوزه های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می نماید .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=20920
  • منبع : روابط عمومی سازمان بنادرودریانوردی بندرعباس
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.