تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در قشم

  • کد خبر : 14157
  • 03 بهمن 1398 - 10:33
افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در قشم

عصرسه شنبه با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان،مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم ،رئیس اداره شیلات شهرستان قشم و جمعی از مسئولین استانی سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته قشم افتتاح شد.

به گزارش هرمزگان امروز: محسن یکتاپور معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آبزیان، آشنایی با آخرین فناوری های روز، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت شیلات و تمهید ات لازم برای برقراری تماس مستقیم فعالان داخلی و خارجی این صنعت را از اهداف مهم برپایی نمایشگاه های حوزه شیلات و این نمایشگاه خواند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شیلات هرمزگان تاکنون توانسته از برنامه توسعه ایی پیش روی خود چند گام جلوتر حرکت کند گفت: شیلات هرمزگان با تکیه بر ظرفیت ها ، همت مسئولین و بهره برداران نقش بسزا و قابل توجهی در توسعه شیلاتی استان و کشور به ویژه در جزیره قشم داشته است.

یکتاپور با بیان اینکه شیلات هرمزگان با بالغ بر ۲۹۰ هزار تن صید در سال ۹۷ توانسته در راستای تامین امنیت غذایی کشور و درجهت رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و خود کفایی کشور گامی استوار برداردتصریح کرد:در سال ۹۷ شیلات هرمزگان با تولید بیش از ۲۲ هزار تن میگوی پرورشی و همچنین تولید پنج هزار و۶۰۰ تن ماهی پرورشی در دریا موفق به کسب رتبه اول این تولیدات در کشور شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود:افزود: شیلات هرمزگان نقشی پررنگ در حوزه صادرات و ارزی آوری داشته است به طوری که با صادرات بالغ بر ۵۸ هزار تن انواع آبزیان به ارزش ۱۶۶ میلیون دلار در سال ۹۷ ، نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۳۹ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.