تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
10

افتتاح دو مرکز و یک خانه خیران بهزیستی هرمزگان در بندرعباس

  • کد خبر : 5554
  • 25 تیر 1398 - 9:27
افتتاح دو مرکز و یک خانه خیران بهزیستی هرمزگان در بندرعباس

به مناسبت هفته بهزیستی، مرکز سیار کاهش آسیب‌های اجتماعی، مرکز رشد و توانمند سازی مددجویان و خانه خیران در ساختمان آموزش بهزیستی هرمزگان در بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش هرمزگان امروز، مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: برای راه اندازی وتجهیز این مراکز ۷۰۰ میلیون ریال با مشارکت خیران هزینه شده است.
غلامحسین رنجبر افزود: هرمزگان دومین استان بعد از تهران در راه اندازی مرکز رشد با هدف اشتغال زایی و کارآفرینی مددجویان است.
وی گفت: رونق بوم گردی در جزایر قشم و هرمز با همکاری خیران از اهداف و برنامه‌های بهزیستی استان برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان افزود: خانه خیران استان نیز با هدف همکاری و انسجام بیشتر آنان و خدمات رسانی بهتر به مددجویان راه اندازی شده است.
غلامحسین رنجبر گفت: مرکز سیار کاهش آسیب‌های اجتماعی یا همان خودروی موبایل ون در مناطق آسیب خیز شهر بندرعباس حاضر می‌شود و خدمات خود را با توزیع بسته‌های بهداشتی، مشاوره، هدایت و معرفی بیماران و معتادان پر خطر به مراکز ثابت آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌کند.
وی افزود: اکنون ۳ مرکز ثابت آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان فعالیت می‌کنند.
امروز همچنین نمایشگاه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در محل این مراکز برگزار شد.
در این نمایشگاه زنان سرپرست خانوار توانمندی‌های خود را با ارائه محصولات صنایع دستی، لباس‌های محلی، کار‌های هنری، ترشیجات و پخت نان محلی به نمایش گذاشتند.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: این مراکز می‌توانند به خدمات دهی بیشتر خیران در حوزه بهزیستی و همچنین پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.
عباس میرزاد افزود: استانداری هرمزگان با پیگیری از نهاد‌های مربوطه از مدجویان زیرپوشش بهزیستی برای فروش و صادرات محصولات صنایع دستی حمایت می‌کند.
اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی هرمزگان هستند که به طور مستمر و غیر مستمر خدمات دریافت می‌کنند.
بیست و دوم تا بیست و هشتم تیر امسال به عنوان هفته بهزیستی در کشور نام گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.