تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3

افتتاح بزرگترین نمایشگاه کتاب در غرب هرمزگان

  • کد خبر : 13183
  • 03 دی 1398 - 12:10
افتتاح بزرگترین نمایشگاه کتاب در غرب هرمزگان

بزرگترین نمایشگاه کتاب در غرب هرمزگان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش هرمزگان امروز: برگترین نمایشگاه کتاب غرب استان طی مراسمی با حضور رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان امام جمعه ی موقت شیعه ،  امام جمعه ی اهل سنت ، محامدی معاون سیاسی فرمانداری ، بخشدارمرکزی و جمعی ازمسئولان و اقشارمختلف مردم افتتاح شد.

رضا کمالی زرکانی در این مراسم عنوان کرد :  کتاب و فرهنگ مطالعه بعنوان یک ارزش باید در تمامی شهرهای استان توسعه و بسط داده شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف در این راستا ایجاد شهرهای خلاق است که موضوع مهم دوستداران کتاب و کتابخوانی درآن باید به خوبی توسعه یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : در استان هرمزگان چهار شهر بعنوان پایتخت کتاب تعیین شده است که شهرستان بندرلنگه با داشتن ظرفیت های مهم و موفق در اولویت قرار دارد و در این راستا شهر کنگ بعنوان محور تعیین شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه اصلی را در توسعه فرهنگ مطالعه دارند و برای توسعه این امر اهتمام ویژه خواهند داشت.

کمالی افزود : وجود مولفان و انتشار کتاب در بخش های مختلف شهرستان بندرلنگه نشان از بالندگی و موفقیت این شهرستان در حوزه کتاب و فرهنگ مطالعه دارد.

وی در پایان بیان کرد : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برنامه های متعددی را برای توسعه و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نظر دارد و تاکید داریم که فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در تمام نقاط استان نهادینه شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی بندرلنگه با بیان اینکه هدف از افتتاح این نمایشگاه توسعه فرهنگ کتابخوانی است افزود : برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان و ارتقاء دادن آن ازهیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وحید امیری عنوان کرد : اکنون سه کتابخانه بزرگ در سطح شهرستان وجود دارد و فعالیت های خیره کننده ای در جهت فرهنگ کتابخوانی دربین مردم وجود دارد .

وی یادآور شد: این نمایشگاه به مدت ۱۵ روز صبح و بعدازظهر برای بازدید عموم دایر و ۱۵ هزار عنوان کتاب و۶۰ هزارجلد کتاب عرضه شده است که از۲۰ تا۵۰ درصد تخفیف برخوردار می باشد.

امیری اضافه کرد : در این نمایشگاه کتاب های رمان ، دینی ، مذهبی ، ادبیات ، روانشناسی و کتابهایی در رابطه با جوانان و نوجوانان وجود دارد.

گفتنی است : در این مراسم از کتاب ، “شکارچی تانک ها” نوشته مریم حمدالله جاشویی رونمایی شد .

در پایان این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان و هیات همراه از قسمت های مختلف این نمایشگاه دیدن کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.