تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

اعلام آمادگی صندوق کارآفرینی امید استان برای پیشبرد اهداف شهر خلاق

  • کد خبر : 14172
  • 03 بهمن 1398 - 11:22
اعلام آمادگی صندوق کارآفرینی امید استان برای پیشبرد اهداف شهر خلاق

در یک موفقیت ملی و بین المللی، یونسکو به تازگی نام بندرعباس را به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان در حوزه صنایع دستی ثبت کرد

به گزارش هرمزگان امروز: شهر بندرعباس با توانمندی‌های خود در زمینه صنایع دستی و آئین‌های سنتی و محلی از بین هزاران شهر در دنیا به عنوان شهر خلاق یونسکو انتخاب شد.

در همین راستا، نشست مشترک صندوق کارآفرینی امید استان هرمزگان و شهرداری بندرعباس به منظور یاری رساندن شهرداری در راستای ارتقای شاخص های صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر بندرعباس با حضور حسنی مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید، پرورش مدیر صندوق استان هرمزگان، امینی شهردار بندرعباس و جهانبخش معاون برنامه‌ریزی شهرداری در دفتر شهردار برگزار گردید.

در ابتدای دیدار پرورش گفت: صندوق کارآفرینی امید استان هرمزگان که کارنامه درخشانی در حمایت از صنایع دستی در استان دارد، حسب وظیفه ذاتی و اجتماعی این سازمان در خصوص حمایت همه جانبه از صنایع دستی به خصوص بانوان سرپرست خانوار، جهت یاری رساندن مجموعه شهرداری و سایر ارگانهای دخیل در این امر، اعلام آمادگی می نماید.

در ادامه، حسنی مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با بیان گزارشی از عملکرد صندوق در همه حوزه ها به خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه صنایع دستی مانند صندوق های خرد بانوان، از آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای حمایت هر چه بیشتر از صنایع دستی استان خبر داد.

حسنی در ادامه افزود: با توجه به تجربه صندوق کارآفرینی امید در برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های صنایع دستی در کشور، آمادگی کمک برای برگزاری نمایشگاه های فصلی و دائمی صنایع دستی در استان را دارد و با پتانسیلی که شهر بندرعباس دارا می باشد، می توان علاوه بر رونق فروش محصولات صنایع دستی، در بحث آموزش، توسعه و حفظ هنرهای سنتی، شناسایی بازارهای جدید، شناسایی نخبگان و هنرمندان صنایع دستی نیز اقدام کرد.

امینی شهردار بندرعباس در ادامه جلسه گفت: شخصا از خدماتی که صندوق کارآفرینی امید در طول سالیان ارائه داده است آگاه هستم و امیدوارم هرچه سریعتر با انعقاد تفاهم نامه از منابع و ظرفیتهای موجود دو دستگاه، برای تحقق اهداف مورد نظر یونسکو و پیشبرد اهداف شهر خلاق بندرعباس گام برداریم.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14172

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.