تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

اعطای مشوقهای صادراتی به صادرکنندگان

  • کد خبر : 13934
  • 28 دی 1398 - 10:04
اعطای مشوقهای صادراتی به صادرکنندگان

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، عصر امروز با فعالین اقتصادی حوزه تجارت استان هرمزگان به بررسی مشکلات حوزه بازرگانان و تجار پرداخت

به گزارش هرمزگان امروز: حمید زادبوم در این جلسه از موافقتنامه موقت تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اوراسیا سخن گفت و اظهار داشت: از پنجم آبان ماه سالجاری این موافقتنامه بین ایران و اوراسیا اجرایی شد که این اتحادیه شامل پنج کشور است: روسیه ، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان است.

وی افزود: بعد از یکسال از اجرای موافقتنامه که در حال حاضر فقط شامل ۸۶۰ قلم کالا است، ما ۵۰۲ قلم کالا را از آنها تخفیف گرفتیم و ۳۶۰ قلم کالا را به آنها تخفیف دادیم، مذاکرات برای تجارت آزاد در راستای فراگیر شدن تمام کالاها شروع خواهد شد که حداکثر تا سه سال باید برای تجارت آزاد به نتیجه برسیم.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: در تجارت آزاد کار سنگینی را خواهیم داشت چرا که باید به بررسی کالاهایی که نیاز است به موافقتنامه اضافه شده و یا از آن خارج شوند رسیدگی نماییم که تا سه سال فرصت خواهیم داشت که این مذاکرات را انجام دهیم ولی شروع مذاکرات از پایان سال اول ۵ آبان ماه سال۱۳۹۹ خواهد بود.

زادبوم افزود: این موافقنامه در شرایطی بسته شد که از ۱۵ کشور همسایه تنها ۳ کشور در این اتحادیه قرار دارند (روسیه، قزاقستان و ارمنستان) .

وی افزود: موافقتنامه های دوجانبه و چندجانبه کمک بسیاری به صادرکنندگان و واردکنندگان خواهد داشت تا بتوانند قدم های بزرگتری بردارند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اشاره به حمایتهای سازمان توسعه تجارت از صادر کنندگان گفت: با توجه به بودجه ای که در سال ۱۳۹۸ مجلس مصوب شده است، مبالغی را برای مشوق های صادر کنندگان در نظر گرفته شده که برای نمایشگاهها و هیات های تجاری که با مجوز سازمان توسعه تجارت و یا مجوز سازمان های صنعت، معدن و تجارت اعزام شده باشند درصدی را طبق آیین نامه های سال گذشته به صادر کنندگان اعطا خواهد شد.

وی در اشاره به دیگر مشوق های صادرکننده اظهار داشت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرکنندگان از منابع صندوق توسعه ملی که با ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری در آینده نزدیک اعلام می گردد، در اختیار بانک توسعه صادرات و برخی از بانکهای عامل قرار خواهد گرفت.

زادبوم افز ود: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله است و که بانکها می توانند با منابعی که در اختیار دارند این مبلغ را به ۴۰۰۰ میلیارد تومان برسانند.

وی در پایان اظهار داشت: این تسهیلات صرفاً برای صادرکنندگانی است که بعنوان صادر کننده شناخته شده باشند با نرخ سود متوسط بین ۱۴ الی ۱۴٫۵ درصد پرداخت می گردد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.