تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

اعزام دومین گروه کارشناسان واکنش سریع دانشگاه به منطقه جاسک

  • کد خبر : 13772
  • 24 دی 1398 - 9:57
اعزام دومین گروه کارشناسان واکنش سریع دانشگاه به منطقه جاسک

جلسه مدیریت بحران در راستای اخذ تصمیمات ضروری و فوری جهت پیش گیری از طغیان بیماریها ی واگیر درمناطق سیل زده با راههای ارتباطی مسدود شده ناشی از بارندگی بی سابقه در شرق استان شهرستان جاسک در دفتر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور اعضاء برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برفراهم نمودن امکانات بهداشتی و تجهیزات لازم وهم چنین حضور فعال تیم های پزشکی و کادر بهداشتی ودرمانی به موقع جهت خدمات رسانی تاکید کرد.

دکتر محمود حسین پور به اعزام دومین گروه واکنش سریع دانشگاه شامل کارشناسان بهداشت محیط و پیشگیری از بیماریها همراه با کلیه لوازم مورد نیاز احتمالی از جمله کلر، کیت، سرم و داروهای مورد نیاز درصورت به وجود آمدن بحران با طغیان بیماریها اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: باهدف اطمینان از سلامت آب شرب درشرایط بحران و جلوگیری از ایجاد مسائل و مشکلات دراین زمینه ،تامین و هماهنگی و ارسال کلر و محیط ترانسپورت آزمایشگاهی به مناطق سیل زده صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود یک هزار و ۳۲۰ مادر باردار در سه منطقه لیردف، پیوشک و گابریک و لزوم مراقبت از این مادران با هماهنگی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آماده باش و استقرار یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در صورت نیاز به حمل بیماران یا مادران باردار صورت گرفت.

دکتر حسین پور اظهارکرد: ضمن اینکه در هر سه منطقه مراکز خدمات جامع سلامت همراه با پزشک فعال هستند ولی کماکان تامین یک دستگاه کانکس برای راه اندازی درمانگاه سیار در منطقه و تهیه و هماهنگی ارسال سرم ضد مار وعقرب وتهیه و هماهنگی ارسال کیت تشخیص سریع التور از اقدامات دیگر این معاونت می باشد.

دکتر حسین پور اشاره به تامین و ارسال سرم رینگر و پودر ORS توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناطق سیل زده شهرستان جاسک کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.