تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

اعزام‌گروه‌های ارزیابی برای بررسی خسارت سیل به شرق هرمزگان

  • کد خبر : 13850
  • 25 دی 1398 - 10:29
اعزام‌گروه‌های ارزیابی برای بررسی خسارت سیل به شرق هرمزگان

جهانبخش بابیان اینکه شرق استان هرمزگان درگیر سیل است گفت: گروه‌های ارزیابی برای بررسی خسارت سیل به شرق هرمزگان اعزام‌شده‌اند.

به گزارش هرمزگان امروز: کیانوش جهانبخش نماینده استان هرمزگان و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر استان هرمزگان گفت: شکل‌گیری و ساخت‌وساز شهرها و روند توسعه آن‌ها مطابق با استانداردها نیست. به‌ویژه در استان‌ها ساحلی و جزیره‌ها به دلیل عدم نظارت و طراحی نامناسب شهری شاهد بافت‌ها فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستیم که بیشترین مشکلات را هم در این مناطق داریم.

وی ادامه داد: از طرفی نحوه شکل‌گیری این شهرها و جزایر به‌گونه‌ای است که عمدتاً در مسیر رودخانه‌ها ساخته شده است و خیابان‌ها و مناطق مختلف شهری به دلیل رعایت نکردن مهندسی رودخانه‌ها در ساخت‌وسازهای شهری به‌عنوان سدهایی در مسیر رودخانه‌ها و مسیر آب­رو عمل می‌کنند و زمانی که سیل از بالادست شروع می‌شود اجازه روان‌سازی سیل را نداده و سبب تجمع آب و ورود سیل به مناطق مسکونی می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها افزود: از طرفی دیگر نوع ساخت‌وسازهای شهری ما در نقاط مختلف عمدتاً منطبق با استاندارهای فنی و مهندسی نیست و شکل‌گیری معابر وضعیت پیچیده‌ای را در بارندگی‌ها ایجاد می‌کند و می‌بینیم که در بسیاری از شهرهای ما با کمترین بارندگی شاهد آب‌گرفتگی معابر هستیم.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: در درجه اول لازم است برای حفظ مال و جان شهروندان و در درجه دوم برای حفظ این ثروت خدادادی و ملی برنامه دقیقی داشته باشیم. ایجاد آب‌بندها و آبخیزداری از ضرورت جلوگیری از وقوع سیل است.

جهانبخش همکاری شوراها و شهرداری‌ها با منابع طبیعی در امر آبخیزداری را ضروری دانست و تصریح کرد: این امر می‌تواند جلو ورود آب به شهرها و واردکردن خسارت به جان و مال شهروندان را بگیرد و این آب‌ها برای مصارف دیگر ذخیره شود.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه شرق استان هرمزگان وضعیت نامطلوبی دارد گفت: گروه‌های ارزیابی خسارت سیل به شرق استان اعزام‌شده‌اند تا به‌صورت دقیق خسارت‌های واردشده را بررسی کنند. قطعاً مردم منطقه نیازهایی دارند که از طریق کمک‌های دولتی و مردمی سعی در برطرف کردن نیازها خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: این تهدیدها در بحث بلایای طبیعی درصورتی‌که خساراتی نداشته باشد فرصتی به ما می‌دهد تا از بلایای بزرگ‌تر پیشگیری کنیم. استان‌ها سیستان و بلوچستان و هرمزگان جزو محروم‌ترین استان‌ها هستند. ازاین‌رو تقاضا می‌کنیم رسانه‌ها به وضعیت این استان‌ها توجه بیشتری نشان دهند تا دولت بیشتر مشکلات این مناطق را ببیند.

وی افزود: دولت باید در قبال این استان‌ها تبعیض مثبت داشته باشد تا این فقر و محرومیت که نگاه تبعیض‌آمیز دولت‌های گذشته بود برطرف شود و امکانات این استان‌ها نیز در حد دیگر استان‌ها رشد نمایند و یک تناسبی در میان مناطق مختلف کشور ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.