تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
8

اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با مبارزه با ملخ صحرایی برای تنویر افکار عمومی

  • کد خبر : 3713
  • 21 خرداد 1398 - 11:21
اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با مبارزه با ملخ صحرایی برای تنویر افکار عمومی

اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با مبارزه با ملخ صحرایی برای تنویر افکار عمومی

اما آیا القاء نا امیدی می تواند وضع جامعه را بهتر کند؟ و حتی بدتر آیا نمی تواند نهادهای مرتبط را برای ارائه خدمات و مبارزه با این آفت ، با مشکل مواجه کند؟

مانند همه زمستان های سیاه ملت عزیز ایران ، نه جنگ و ترور و نه سیل و زلزله و نه اینک ملخ صحرایی عزم و اراده ملت ایران را به چالش نمی کشاند . آفت و بلایای طبیعی همواره بشر را در اقصی نقاط جهان آزار می دهد حتی کشورهای پیشرفته دنیا نیز گاهی اوقات با این پدیده های شوم دست و پنجه نرم می کنند اما رسانه های آنها ، هرگز مشکلات آنان را به نقد و چالش نمی کشانند.

آفت ملخ صحرایی ۵ ماه است که یک تیم ۲۵۰ نفره فنی و نیمی از جمعیت استان هرمزگان را که مستقیم یا غیر مستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط هستند را مشغول تلاش و فعالیتی شبانه روزی کرده است

۱۱ شهرستان و ۳ جزیره در گیر هجوم دستجات متراکم ملخ صحرایی پروازی از عربستان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور مان شدند و در ۱۵۰ نقطه از استان عزیزمان که در هر ریزش بالغ بر ۵۰ میلیون بوده و ۴ ابر ملخ بالای ۲۰۰ میلیون ملخ بوده که هر ملخ قادر است طی سه مرحله ۳۰۰ تخم گذاری در عمق ۱۰تا ۱۵ سانتیمتری خاک بگذارد و خروج پوره های آنها جمعیت مخربی را بوجود خواهد اورد . این امار و ارقام برای هر حسابگری ایجاد ترس و نگرانی می کند ، اما اینکه اساس کار را زیر سوال ببریم و اینکه هیچ کاری انجام نشده به دور از انصاف و عدالت است.

از بهمن ماه گذشته تا کنون از طریق مقامات مسئول مدام از تریبونهای مختلف از هجوم آفت ملخ صحرایی حکایت شده است. شاید هم در روند مبارزه با این حجم از آفت هم نواقصی و یا ناهماهنگی هائی رخ داده باشد که شک و شبهه ای نیست اما ،

برای کسانی که درک درستی از واحد هکتار دارند

قابل فهم است که پیمایش یک میلیون ۸۰۰ هزار هکتار از دشتهای استان هرمزگان برای ردیابی این آفت چه عزم و اراده ای را می طلبد .

برای کسانی که درک درستی از سم و سمپاشی دارند.

قابل فهم است که ۱۱۵ هزار هکتار سمپاشی با تعداد محدود کارشناسان فنی و البته با همت بلند کشاورزان منطقه چه کارجهادی بزرگی بوده است .

فراموش نمی شود لحظه بوسه دکتر درمانگاه روستا بر دستان سمپاشان زحمتکش که نیمه شب دچار مسمومیت می شدند و می گفت: مثل دوران دفاع مقدس شما سنگر سازان بی سنگرید و جلو تیر دشمن ایستاده اید .

از روزی که این بحران در هرمزگان شکل گرفته است همه مقامات مسئول کشوری و استانی پای کار بوده اند. و مشخص است که نسبت به مردم هیچگاه بی تفاوت نبوده و نیستند.

با نگاهی به عملکرد رسانه های معاند خارج از کشور خواهیم دید که خط خبری آنان تنها تزریق یاس و نامیدی به جامعه است به گونه ای خبر می دهند که مسئولان دست بر روی دست گذاشته و تنها شاهد نابودی مردم از لحاظ جان و مالشان هستند که البته دشمنان نظام همین رسالت را دارند و خیلی هوادار و خیر خواه مردم ما نیستند ، اما توقعی که وجود دارد اینکه رسانه های ما باید واقع بینانه با مردم مواجه شوند . نواقص را حتما بیان کنند و مسئولان را از ضعف ها آگاه کنند اما هرگز نباید القاء یاس کنند و به مردم امید دهند و این احساس را در جامعه تقویت کنند که مسئولان برای حل مشکل مردم در کنار آنها هستند و حتما هم تا پایان کار تلاش خواهند کرد.

در هرمزگان به رغم وجود مشکلات در مقابله با ملخ صحرایی همه مسئولان امروز به میدان آمده اند و رسانه های ما نیز باید تمرکز خود را بر رفع مسائل و مشکلات بگذارند و کمک کنند تا این بلای آسمانی هر چه زودتر به یک فرصت طلائی برای وحدت مردم و مسئولان تبدیل شود.

رسانه های متعدد ما اعم از دیداری نوشتاری و شنیداری می توانند به مردم امید دهند و این خط خبری رسانه های بیگانه که می خواهند نظاممان را ناکارامد جلوه دهند باید توسط رسانه های دلسوز پاک شود.

برای تکمیل گفته های خود به زودی سخنان کشاورزان هر منطقه را نیز جویا شده و به اطلاع افکار عمومی جامعه خود می رسانیم .

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=3713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.