تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

استفاده از برکت وقف در جهت رفع مشکلات

  • کد خبر : 8944
  • 27 شهریور 1398 - 10:59
استفاده از برکت وقف در جهت رفع مشکلات

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید در کنارگسترش فرهنگ وقف ، مسیر را به سمتی ببریم که معضلات اصلی و اساسی امروز جامعه به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی را با برکات وقف و وقفیات کاهش دهیم و از برکت وقف در جهت بهبود زندگی اجتماعی و رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عباس میرزاد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، افزود: نیت واقفان را باید به سمت نیازهای روز جامعه به منظور رفع مشکلات مردم هدایت کرد.

وی افزود: وجود وقف‌هایی متناسب با نیاز روز مردم استان یکی از اولویت‌هایی است که می‌تواند در رفع مشکلات و معضلات مردم، دولت را یاری کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه مردم خیرخواه و نیک اندیش در استان کم نیستند، بیان کرد: نیاز است نیت‌های خیرخواهانه وقفی مردم را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کرد که شناسایی این نیازها گام نخستی است که باید مسئولان مربوطه به آن توجه کنند.

وی اشتغالزایی را یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز خواند و افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از ظرفیت بسیار ارزشمند واقفان می‌توان استفاده کرد.

میرزاد با اشاره به توضیحاتی پیرامون آثار تقدم و تاخر اعمال، وقف را یکی از سنت های حسنه دانست و عنوان کرد: وقف، پیش از اسلام و در جوامع غیراسلامی نیز وجود داشته است ولی بعد از اسلام، بیش از پیش در جوامع؛ مورد توجه قرار گرفته است بطوریکه شاهد آثار و برکات وقف در جامعه هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه با استفاده از موقوفات می توان به فرهنگ و تاریخ حاکم بر دوره های مختلف تاریخی پی برد ادامه داد: موقوفات در جای جای ایران اسلامی، نشانه تبلور فرهنگ اصیل وقف در کشور است.

وی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، اضافه کرد: هدف تربیتی مکتب اسلام این است که انسان مؤمن امکانات، توانایی‌ها و دارایی خود را در کار خیر و خدمت به بشریت، همنوعان و انفاق در راه خدا به کار گیرد که یکی از راه‌های استمرار این حرکت الهی از راه وقف اموال امکان‌پذیر است و سعادت و نیاز آخرت انسان را تامین می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.