تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

استان هرمزگان جز ۳ استان برتر کشور در حوزه فولاد

  • کد خبر : 12932
  • 28 آذر 1398 - 10:22
استان هرمزگان جز ۳ استان برتر کشور در حوزه فولاد

اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد در هرمزگان با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و جمعی ازمدیران و کارشناسان کشوری و مهمانان خارجی در سالن همایش های هتل هرمز برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز: خلیل قاسمی ضمن عرض خسته نباشید به دست اندکاران و همچنین قدر دانی از ابتکار عمل فولاد هرمزگان در برگزاری اولین کنفرانس ملی ریخته گری فولاد در هرمزگان گفت: جای مدیران دانشگاهی را در این همایش خالی می بینم چون همیشه در بحث تولید و صنعت دانشجویان را در برنامه های کاری قرار داده ایم و این عزیزان در سطح ملی حائز رتبه برتر شده اند و در اولین نمایشگاه ساخت داخل هم جز ۳ استان اول کشور در برگزاری نمایشگاه مذکور بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به رویداد ملی کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان که یکم لغایت پنجم دی ماه در بندرعباس برگزار می شود اشاره نمود و گفت: جا دارد به نیابت از حوزه تولید یاد و خاطره همه شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی بخصوص ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان را گرامی بداریم و راهی را که این شهداء مشخص و ترسیم نموده اند، به سر منزل مقصود برسانیم.

خلیل قاسمی اظهار داشت: اگر در حوزه تولید نگاهی به حوزه دفاعی بیاندازیم امروزه حوزه دفاعی کشور بخوبی درخشیده است و این عزیزان در حوزه وزارت دفاع و نیروهای مسلح آبرویی برای کشور شده اند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه تولید بعد از تحریم های غیر حرفه ای دولت آمریکا اشاره نمود و گفت: نقطه امید مقام معظم رهبری در حوزه تولید صنعتی و معدنی است و حوزه فولاد یکی از موضوعاتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: هرمزگان جز ۳ استان برتر در حوزه فولاد است که در زنجیره ۱۰ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده گام های بلندی برداشته شده است.

قاسمی به نقش شرکت های دانش بنیان در شرکت فولاد هرمزگان اشاره نمود و افزود: شرکت فولاد هرمزگان با قرار داد بازی با شرکت دانش بنیان منعقد نموده است، راه را برای هرگونه مطالعات علمی باز نموده که امیدواریم با همکاری شرکت های دانش بنیان تا قبل از ۱۴۰۴ به یکسری اهداف بزرگی دست پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تحریم ها شرایط رونق تولید کشور، وضعیت بازار و شرایط اقتصادی نسبت به سال قبل بهتراست اگرچه فروش نفت به حداقل رسیده و نقطه امید فولاد است که بتواند جبران کسری ارزی کشور را داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان کرد: ذخایر ما نامحدود است و تکنولوژی آن در استان و اولین واحد گندله سازی با ۶۰ درصد آهن هماتیت می تواند عملیات اجرائی را شروع کند و می توان به این نکته اشاره نمود که استان در زنجیره تامین مواد اولیه از آهن هماتیت حرفی برای گفتن دارد.

قاسمی جزایر استان را سرمایه ملی برای کشوری جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: شرایط استان در شمال بخصوص تا مرز گل گهر در زنجیره مواد اولیه فولاد مورد تائید سازمان زمین شناسی، ایمیدرو و همه متخصصان بوده که در این راستا با ورود بخش خصوصی، پهنه هایی با متراژ بالا تعریف شده و کار مطالعاتی در حال انجام است و همینطور در حوزه کنسانتره واحدهای بالای ۳۰ درصد عملیات اجرائی آنها شروع شده است که بتوانیم در زنجیره به محصولات نهایی برسیم.

وی در پایان گفت: استان هرمزگان در حوزه دریائی دارای بزرگترین سایت دریایی کشور است که در حوزه آلومینیوم و صنایع هم در تلاش است خود را در قالب صنعتی بودن معرفی کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.