تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

از زنگ زدگی لوله آب بندرلنگه تا زنگ خطر بیماری های کلیوی

  • کد خبر : 5459
  • 23 تیر 1398 - 11:15
از زنگ زدگی لوله آب بندرلنگه تا زنگ خطر بیماری های کلیوی

بی کیفیتی آب شهرستان بندر لنگه ناشی از آلودگی یا زنگ زدگی لوله های انتقال آب، کمبود منابع تامین آب شرب و خشکسالی باعث شده دستگاه های تصفیه آب مهمان اجباری خانواده های بندر لنگه ای شود.

به گزارش هرمزگان امروز؛ آب یکی از ضروریات بشر بوده که با سلامت فردی و عمومی جامعه ارتباط مستقیم دارد و نقش و اهمیت آن در زندگی و سلامت انسان بر هیچ کس پوشیده نیست؛ آب به عنوان ماده حیاتی زندگی این روزها در سایه کم لطفی مسئولان شهرستان بندرلنگه تبدیل به چالشی عظیم برای شهروندان شده است.
نبود آب شرب مناسب در بندر لنگه که به عروس بنادر ایرن شهرت دارد تبدیل به دردی کهن و معضلی پایدار شده وشالیان درازیست که مردمان این منطقه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و هر چند که صدای مظلومیتشان در برایر آب های بی کیفیت بارها از تریبون های مختلف عنوان کرده اند اما مسئولان همتی برای برای رفع آن ندارند.
اهالی شهرستان بندرلنگه بی کیفیتی آب را ناشی از آلودگی یا زنگ زدگی لوله های انتقال آب، کمبود منابع تامین آب شرب و خشکسالی می دانند؛ لذا دلایل موجود روزانه مردم را مجبور به خرید آب معدنی و یا تصفیه ساخته است که این به نوبه خود هزینه های هنگفتی را برای خانواده ها به بار می آورد.
از سویی دیگر بسیاری از شهروندان برای تامین آب شرب به سمت دستگاه های تصفیه روی آورده اند؛ اما این امر نیز خالق مشکلات دیگریست، علاوه بر متحمل شدن هزینه های گزاف برای خریداری و نگهداری آن به دلیل سبک شده آب آن طی های سال های متعادی طبق نظر کارشناسان باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی نیز می شود.
کیفیت نامطلوب آب شرب بندرلنگه
محمدی از شهروندان بندرلنگه ای در گفتگو با خبرنگار با اشاره به عدم کیفیت آب شرب این شهرستان افزود: طبیعی است که مردم از آب لوله برای آشامیدن و مصارف خانگی استفاده کنند اما به دلیل درصد بالایی از بی کیفیتی آب این شهر ،مردم را مجبور به خرید آب تصفیه و یا دستگاه تصفیه کن در خانه ها کرده این درحالیست که بسیاری از خانواده ها با وجود شرایط بد اقتصادی قدرت خرید روزانه آب و یا فیلترهای دستگاه را ندارند.
وی گفت: عدم کیفیت آب این شهرستان مشکلاتی بی شماری را برای شهروندان از جمله آن می توان به مشکلات کلیوی اشاره کرد که تجمع مردم در بیمارستان و مطب ها برای درمان بیماری های ناشی از آلودگی آب شهرستان دلیلی بر این ادعاست.
شهروند بندرلنگه ای خواستار توجه مسئولان بر این امر مهم و ضروری شد چرا که آب این نعمت بی نظیر خدادای ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد.
هزینه نگهداری آب شیرین کن بالا است
حسینی، یکی دیگر از شهروندان بندرلنگه ای در گفتگو با خبرنگار گفت: آب بندرلنگه باعث رسوباتی در کتری و ظرف ها و خراب یا سوراخ شدن آن ها می شود که این امر نشان دهنده کیفیت نامطلوب آب است.
این شهروند با اشاره به کمبود دستگاه های تصفیه آب شهری در شهرستان تصریح کرد: هر چند که دستگاه های تصفیه آب شهری در بندر لنگه وجود دارد؛ اما به دلیل زنگ زدی لوله های آب و یا کیفیت نامطلوب فیلترهای تفصفیه کن ،این تعداد دستگاه تصفیه آب پاسخگوی نیاز شهروندان بندرلنگه ای نیست.
وی با اشاره به هزینه بالای دستگاه های تصفیه کن خانگی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم به دلیل نامرغوب بودن آب شرب،مجبور به خرید دستگاه تصفیه کن خانگی هستند اما آبی که از لوله ها بیرون می آید زنگ زدی زیادی به همراه دارد لذا این امر خانواده ها را مجبور ساخته است که به طور متوسط هر سه روز یکبار فیلترهای تصفیه آب را تعویض نمایند که این خود هزینه زیادی را به همراه دارد.
کیفیت نامطلوب اب در شهرستان بندرلنگه در روزهای اخیر نارضایتی های زیادی در فضای مجازی به بار آورده؛ لذا شهروندان خواستار رسیدگی سریع و لازم در این خصوص هستند،بدون شک توجه به آب شرب سالم بخش قابل توجهی از مشکلات کلیوی و ناراحتی های جامعه را رفع خواهد کرد از این رو نیازمند اهتمام و توجه ویژه مسئولان به این امر مهم است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.