تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
5

ارتقای بیش ار پیش شاخص های کیفی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان

  • کد خبر : 8905
  • 26 شهریور 1398 - 13:48
ارتقای بیش ار پیش شاخص های کیفی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان

کمیته فنی تکثیر و پروش میگوی پرورشی شیلات هرمزگان با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان، مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان شور کشور ،مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان،رئیس پژوهشکده اکلوژی خلیج فارس و دریای عمان،رئیس سازمان نظام دامپزشکی،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ،جمعی از رؤسای شیلات شهرستان ها و جمعی از نمایندگان مراکز تکثیر میگو و مزارع پرورش میگو در شیلات هرمزگان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز، مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان به قطب آبزی پروری کشور تبدیل شده است و با اشاره به اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده گفت: این صنعت در استان به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل شده است.

محسن یکتاپور با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت خوبی در تولید انواع آبزی شامل ماهی و میگو، جلبک، کروکودیل، ماهیان زینتی و صدف دارد که راهی مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: خوشبختانه در عرصه آبزی پروری به ویژه تکثیر و پرورش میگو شاهد رونق خوبی در استان از طریق ارز آوری و اشتغال زایی این صنعت بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی و کسب ارز بیشتر، تعادل تجارت ملی و بین المللی، ایجاد کار به ویژه در مناطق روستایی، بهبود تغذیه مردم، افزایش درآمد و تولیدات غیرنفتی از فواید آبزی پروری است.

مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان شور کشور با اشاره به اهمیت بیمه به ویژه برای امنیت در تولید گفت: امسال بیمه فراگیر اجباری برای دام و طیور و آبزیان اعلام شده است.

وحید معدنی همچنین از بررسی و برنامه ریزی تقویم زمانی تکثیر و پرورش میگوی سال ۹۹ در این نشست خبر داد..

در ادامه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: باید از فرصت‌های سرمایه گذاری کشور، در استفاده از ظرفیت‌های آبزی پروری استان‌های ساحلی و غیرساحلی استفاده بیشتری شود.

عبدالرسول دریایی با اشاره حمایت شیلات استان از پروش دهندگان افزود: هرمزگان از سواحلی با ظرفیت‌های منحصر به فرد اقتصادی، ترانزیتی، کشاورزی، شیلاتی و گردشگری برخوردار است که نقش مهمی در آینده اقتصادی ایران و جهان دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشکده میگوی کشور،پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همچنین اداره کل دامپزشکی استان در این نشست گزارشی از وضعیت تکثیر و پروش میگو در هرمزگان ارائه دادندگفت: با توجه به توسعه تکثیر و پرورش میگو در استان هرمزگان نیاز به برگزاری دروه های آموزشی در زمینه های تغذیه،تولید مولد،بهبود روش های پرورش ،بهداشت و کنترل و پیشگیری از بیماریها بیش از پیش است

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=8905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.