تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

ارائه طرح «نهضت ساخت داخل»

  • کد خبر : 5511
  • 24 تیر 1398 - 11:19
ارائه طرح «نهضت ساخت داخل»

« حسین مدرس خیابانی » در همایش تجلیل از معدنکاران و صنعتگران برتر استان هرمزگان، به تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن اشاره و عنوان کرد: امروزه تولیدکنندگان و کار آفرینان در صف اول مبارزه با دشمن هستند و فقط باور به توانایی خود منجر به پیروزی در این جنگ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز « حسین مدرس خیابانی » در همایش تجلیل از معدنکاران و صنعتگران برتر استان هرمزگان، به تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن اشاره و عنوان کرد: امروزه تولیدکنندگان و کار آفرینان در صف اول مبارزه با دشمن هستند و فقط باور به توانایی خود منجر به پیروزی در این جنگ خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید همه‌ آنچه که داریم به میدان آوریم و از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود، افزود: تمامی نقشه‌های دشمن برملا شده و چرخ تولید نه تنها از کار نیافتاده است بلکه روند پیشرفت آن کند هم نشده است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم از دوران تحریم، بهترین استفاده را ببریم، اظهار کرد: بحث محدود شدن واردات برخی کالا‌ها نباید باعث کند شدن چرخ تولید شود.
وی با اشاره به ارائه طرح « نهضت ساخت داخل » از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این طرح با استناد به شعار امسال، رونق تولید ارائه شده است و همچنین ممنوعیت واردات هزار و ۴۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن در کشور موجود می باشد، از دیگر اقدامات این وزارتخانه است.
مدرس خیابانی از صادرات به عنوان نسخه شفابخش وضعیت اقتصاد امروز کشور نام برد و تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بدانند که با صادرات می‌توانند از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی استفاده کنند و درنهایت قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده کاهش می‌یابد و از طرفی اشتغال نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی با اذعان به اینکه شورای عالی صادرات نیز دستور توسعه تجارت با ۱۵ کشور همسایه را صادر کرده است، خاطرنشان کرد: عمده صادرات کشور به کشورهای عراق و افغانستان است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: سازمان توسعه و تجارت مکلف شده‌است از رایزن‌های صادراتی در هر شهر بخواهد تا شرایط بازار هدف و وجود یا عدم وجود رقبا را در این بازار بررسی کنند.
وی عنوان کرد: در تلاش هستیم ستادی مشابه ستاد تنظیم بازار در شورای عالی صادرات برای بازار صادرات کشور ایجاد کنیم و هر هفته موضوعات در این خصوص را بررسی کنیم
مدرس خیابانی گفت: ۵۵ درصد از صادرات قیر کشور مربوط به هرمزگان است که آمار خوبی هم در دنیا و هم در کشور را داراست.
وی با بیان اینکه هرمزگان در رشد سرمایه‌گذاری در رتبه‌ سوم کشوری قرار دارد، افزود: ما توسعه‌ صادرات را در راستای تنظیم بازار می‌بینیم و این دو در کنار هم دیده‌می‌شوند

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.