تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
4

ارائه خدمات بهداشت روان به سیل زدگان شرق استان

  • کد خبر : 14095
  • 02 بهمن 1398 - 9:53
ارائه خدمات بهداشت روان به سیل زدگان شرق استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ارائه خدمات بهداشت روان در منطقه سیل زده شرق استان ویژه خانواده های سیل زده خبر داد، و گفت: مهمترین اقدامات حوزه بهداشت پس از بحران حمایتهای روانی ـ اجتماعی در چنین شرایطی است.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر حسین فرشیدی بیان کرد: سیل اخیر بشاگرد و جاسک در شرق هرمزگان در مساحتی بالغ بر ۱۷ هزار کیلومتر مربع با جمعتی بالغ بر یکصد هزار نفر که توسط ۹۱ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز جامع شهری و روستایی ارائه خدمات می شد اتفاق افتاد؛ این سیل در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشت و حجم بسیار بالای آب و نحوه قرار گرفتن روستاها بخصوص در شهرستان بشاگرد در مسیر سیل، منجر به آب گرفتگی مسیر ها و قطع ارتباط بسیاری از روستاهها شد.

دکتر فرشیدی افزود: علی رغم اینکه در این سیل بیش از ۳۰ درصد از خانه های بهداشت منطقه دچار آسیب جدی شدند، و حدود ۸ خانه بهداشت در خارج از ساختمان و بصورت سیار ارائه خدمت می دهند، ولی به دلیل دسترسی بهورزان به خانوارهای تحت پوشش این خانه های بهداشت هستند با پشتیبانی شبکه بهداشت بهترین خدمات با پشتیبانی شبکه بهداشت ارائه گردیده است.

وی ابراز کرد: از ابتدای سیل تا کنون مرگ و میر ناشی از سیل اخیر در منطقه جاسک و بشاگرد به جز یک مورد غرق شدگی هنگام سیل نداشتیم؛ این موفقیت با همکاری نیروهای کمک و پشتیبان خصوصا نیروهای سپاه و ارتش صورت گرفت؛ همچنین با استفاده بالگرد های این دو نهاد نظامی دسترسی به مناطقی که در محاصره سیل بودند را محقق کرد و توانستیم ۱۳ زن باردار و بیمار اورژانسی را به مراکز در دسترس و مجهز درمانی انتقال دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: با اقدامات پیشگیرانه از جمله کلر زنی بسیار مناسب در اکثر آب های روان و آب هایی که به شکل های مختلف در دسترس مردم منطقه قرار می گیرد؛ خطرات ابتلا به بیماری های ناشی از آب های آلوده را کاهش دادیم.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: هم اکنون در هیچ یک از مناطق سیل زده استان طغیان بیماری نداشتیم و از طرفی همه زنان باردار پرخطر جهت پیشگیری از آنفلوانزا تحت واکسیناسیون آنفلوانزا قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: بعد از هر سیل انتظار می رود بسیاری از بیماریهای منتقله از آب و غذا و واگیر شایع شود به همین دلیل واکسن و دارو های لازم به اندازه کافی تهیه شده است.

علی رغم حجم بسیار بالای آب و اینکه ۲۲ روستا راه ارتباطی آنها قطع است؛ خدمات بهداشتی و درمانی از طریق ۴ مرکز سیار به مردم این روستاها ارائه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: از امروز به دنبال پشتیبانی روانی آسیب دیدگان از سیل هستیم تا خانواده ها از جمله مادران سالمندان و کودکان از لحاظ روحی و روانی هیچ احساس کمبود نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.