تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

اداره های هرمزگان ۱۹ درصد برق استان را مصرف می کنند

  • کد خبر : 18935
  • 03 تیر 1399 - 10:27
اداره های هرمزگان ۱۹ درصد برق استان را مصرف می کنند
میزان مصرف برق شبکه توزیع در هرمزگان به 2 هزارو ۱۷۹ مگاوات رسید که در مقایسه با پارسال که ۲۰۸۵ مگاوات بود چهار و نیم درصد افزایش مصرف رخ داده است.

به گزارش هرمزگان امروز: سرپرست عامل شرکت توزیع برق هرمزگان در نشست خبری که بر بستر شبکه اینترنت برگزار شد اظهار داشت: بخش عمومی و اداری در هرمزگان ۳۸۰ مگاوات بار شبکه را به خود اختصاص داده که درصورت رعایت آنها فشاری متوجه مشترکان خانگی و تجاری نخواهد شد.

علیرضا رنجبر ادامه داد: طبق مصوبه کمیته مدیریت بحران استانداری هرمزگان ساعت اداره ها کاهش یابد و شرکت توزیع موظف است مصرف اداره‌ها را پس از این ساعت (۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷) کنترل کند تا فشار به سایر مشترکان وارد نشود.

وی اضافه کرد: چنانچه اداره های دولتی این را رعایت نکنند برق آنها را تا ساعت ۱۷ قطع می کنیم، از سوی دیگر دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی ملزم به داشتن مولدهای برق اضطراری برای شرایط بحرانی هستند.

سرپرست عامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطر نشان کرد: مشوق هایی برای  کم مصرف در نظر گرفته‌ایم که در آینده بسیار به نفع آن‌ها خواهد شد و علاوه بر این برای مشترکان کشاورزی که همکاری کنند نیز این تشویق ها لحاظ می‌شود.

وی یادآور شد: بیشتر نوسان‌های برق در زمان پیک مصرق رخ می‌دهد که برای کاهش آنها در سال جاری ۵۰ دستگاه پست برق در استان نصب می‌شود تا ولتاژ بهتری به مشترکان برسد.

افزایش چهار و نیم درصدی مصرف برق هرمزگان درهمسنجی اولین روز تابستان

سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان اظهار داشت: روز گذشته میزان مصرف برق شبکه توزیع در هرمزگان به ۲ هزارو ۱۷۹ مگاوات رسید که در مقایسه با پارسال که ۲۰۸۵ مگاوات بود چهار و نیم درصد افزایش مصرف رخ داده است.

رنجبر یاد آور شد:‌ سطح تعیین شده مصرف برق برای هرمزگان ۲۱۶۸ مگاوات است که باید به گونه ای مدیریت شود که این میزان رعایت شود.

۸۲ درصد مشترکان هرمزگان خانگی هستند

سرپرست عامل شرکت توزیع برق هرمزگان بیان داشت:۷۰۰ هزار مشترک در هرمزگان وجود دارد که افزون بر ۵۰۰ هزار مشترک برابر با ۸۲ درصد مشترکان هرمزگان را مشترکان خانگی تشکیل می دهند که از آنها تقاضا داریم در مصرف برق صرفه جویی داشته و تا حد امکان وسایل سرمایشی درحال استفاده را کمتر کنند.

رنجبر افزود: از این مشترکان تقاضا داریم در هنگام خرید، رهن و اجاره منزل نسبت به استعلام سلامتی کنتور برق اقدام کنند تا پس از استقرار دچار مشکل نشوند.

اصلاح و نوسازی ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده

وی اشاره کرد: همچنین با توجه به شرایط اقلیمی هرمزگان که شبکه توزیع برق در آن استهلاک بالایی دارد و اکنون ۳۰ درصد این شبکه فرسوده محسوب می‌شود به صورت سالانه و طبق برنامه شرکت توانیر برای اصلاح و نوسازی برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

وی گفت: امسال جدای از روال عادی و با تصمیم‌های هیات مدیره یک هزار کیلومتر از شبکه فرسوده فشار ضعیف در اولویت اصلاح و نوسازی قرار گرفته که انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.