تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری کشور

  • کد خبر : 1335
  • 04 مهر 1395 - 9:47
اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری کشور

از محل بودجه طرح دامنه جنوبی البرز که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، امسال ۱۱۰ میلیارد ریال برای استان البرز اختصاص یافته است که اولویت اجرای این طرح از طریق بسیج سازندگی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش هرمزگان تودی، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و اآخیزداری کشور از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور خبر داد.

خداکرم جلالی که روز یکشنبه به استان البرز سفر کرده است، در نشست با استاندار و مسئولان استان گفت: امیدواریم با توجه به ضرورت های موجود این بودجه نهایی شده و تخصیص یابد.
وی افزود: از محل اعتبارات ملی هم پیگیری های لازم برای تخصیص بودجه مناسب برای مناطق بحرانی و حساس استان در دستور کار قرار دارد.
جلالی خاطرنشان کرد: از محل بودجه طرح دامنه جنوبی البرز که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، امسال ۱۱۰ میلیارد ریال برای استان البرز اختصاص یافته است که اولویت اجرای این طرح از طریق بسیج سازندگی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان جنگل ها همچنین گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، پارک جهان نما به شهرداری واگذار شده بود تا طرح های آن مبنای اجرائیات پارک باشد که می توان از جمله این طرح ها به اختصاص زمین برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و اختصاص زمین برای ایجاد منبع ذخیره آب برای منطقه فردیس اشاره کرد.
وی گفت: قبل از این زمین هفت هکتاری که برای مرکز فرهنگی اختصاص یافت برای احداث شهر بازی در نظر گرفته شده بود که لازم است شهرداری مکاتبات لازم را برای تغییر کاربری با این سازمان داشته باشد.
جلالی تصریح کرد: طرح کمربند سبز توسط استاندار پیشنهاد شده که طرح خوبی است. برای اینکه شائبه عمومی زمین خواری در این خصوص به وجود نیاید این اراضی در اختیار مراکز عمومی قرار می گیرد.
وی به اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی در طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: بهتر است برای ایجاد این کمربند سبز از درختانی که صرفه اقتصادی داشته باشد، استفاده کرد که برای همین منظور ۱۶تا ۱۷ گونه شناسایی شده که ضمن کارکرد اکولوژیک از لحاظ حفظ آب و خاک و تعادل اکوسیستم و ثمردهی موثر است.
وی به پدیده گرد و غبار نیز اشاره کرد و گفت: استان تهران، قزوین و البرز به صورت مشترک درگیر پدیده گرد و غبار می شوند. بیابان های ۱۵۰هزار هکتاری از ملارد تا بوئین زهرا این سه استان را درگیر کرده است که این منطقه جمعیت بسیاری دارد که از علت های ایجاد این بیابان احداث سدهایی که در چند سال اخیر به وجود آمده است و خشک شدن تالاب ۲۵هکتاری جنوب آبیک که قبلا باعث حفظ رطوبت مناطقی از البرز هم می شد.
رئیس سازمان جنگل ها همچنین گفت: این منطقه بسیار حساس است و کنترل این کانون بحرانی کمک دستگاه های مختلف را می طلبد.
وی در انتها با اشاره به نهالستان ۱۴۰ هکتاری محمدشهر گفت: بخشی از این نهالستان را در اختیار شهرداری قرار داده ایم که با توجه به پیشینه خوبی که شهرداری در احیای پارک جهان نما داشته، ۱۰۰هکتار از این نهالستان در اختیار شهرداری قرار گرفته که می تواند آن را به یک باغ نمونه در ایران تبدیل کند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=1335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.