تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
5

اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان

  • کد خبر : 96
  • 27 تیر 1395 - 9:43
اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان

حیدری بلوکی از فراهم شدن امکان دریافت غیر حضوری لیست حق بیمه برای کارفرمایان نیز سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، تعداد ۳۰۰ هزار و ۵۷۲ لیست کارگاهی به صورت غیرحضوری دریافت شد که بطور میانگین ماهیانه بیش از ۲۵هزار لیست را شامل می شود.

به گزارش هرمزگان تودی مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان برقراری تعامل سازنده با شرکای اجتماعی این سازمان بیمه گر را از برنامه های در دستور کار دانست و گفت: این مهم از طریق هم اندیشی با نمایندگان تشکل های کارفرمایی، کارگران و بازنشستگان انجام می شود.

سید فاضل حیدری بلوکی که در نشست هم اندیشی و تجلیل از نمایندگان تشکل های کارگری ، کارفرمایی و بازنشستگی استان هرمزگان به مناسبت هفته تامین اجتماعی سخن می گفت، با ارایه گزارش عملکردی از دستاوردهای یکسال اخیر اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: در یک سال اخیر تعداد ۲هزار و۵۹۵ پرونده مستمری برقرار شده است که ۶۷ درصد پرونده بازنشستگی، ۲۸درصد پرونده بازماندگان و ۵ درصد را پرونده از کار افتادگی تشکیل می دهد.

وی افزود: طبق آمار موجود، در یکسال گذشته تعداد یکهزار و ۷۳۷ مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.

حیدری بلوکی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، مجموعاً ۲۰ هزار و۸۷۵ سند تعهدات کوتاه مدت در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، ۴۲درصد از اسناد صادره مربوط به غرامت دستمزد ایام بیماری غیر ناشی از کار است.

این مقام مسئول بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه سال ۹۵، مجموعا تعداد ۵۴۳هزار و۳۹۹ دفترچه درمانی صادر و تعداد ۳۸۸ هزار و۴۷۴ دفترچه درمانی نیز تمدید اعتبار شده است که در بخش تمدید دفترچه ها شاهد افزایش ۱۲٫۵ درصدی بودیم.

حیدری بلوکی از فراهم شدن امکان دریافت غیر حضوری لیست حق بیمه برای کارفرمایان نیز سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، تعداد ۳۰۰ هزار و ۵۷۲ لیست کارگاهی به صورت غیرحضوری دریافت شد که بطور میانگین ماهیانه بیش از ۲۵هزار لیست را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بعبارت دیگر بطور متوسط طی هر ماه ۲۵ هزار بار مراجعه کمتری به شعب صورت گرفته است که یک زمینه ساز یک تحول در بخش خدمات رسانی به جامعه هدف محسوب می شود.

وی به صدور غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان خاص شامل حرف و مشاغل آزاد،اختیاری، کارگران ساختمانی، رانندگان و قالیبافان نیز اشاره کرد و گفت: طی یکسال اخیر تعداد ۱۷۲هزار و ۱۹۴نفر معادل ۱۴هزار و۳۵۰ نفر در ماه از این خدمت بهره مند شدند و به عبارت دیگر، از ۱۴ هزار و ۳۵۰ بار مراجعه به شعب در ماه جلوگیری شده است

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : طبق وعده داده شده در سالهای گذشته و با هدف افزایش سرعت در اطلاع رسانی و جلوگیری از افزوده شدن جرائم کارگاه ها طی یکسال اخیر نزدیک به ۳۰ هزار صورتحساب بدهی کارگاههای استان بصورت الکترونیک به کارفرمایان ابلاغ شد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده، به طور میانگین طی هر ماه ابلاغ ۲۵۰۰ صورتحساب بصورت الکترونیکی صورت گرفته است.

حیدری از پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران و پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: مجموعاً ۳۵۵ میلیارد تومان در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بطور میانگین ماهیانه نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان و روزانه نزدیک به یک میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، همچنین ۱۴٫۵ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین اظهار داشت: در یک سال گذشته تعداد یکهزار و ۵۶۸ درخواست ادعای سابقه، در کمیته استانی این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص شماره تأمین اجتماعی «SSN» به بیمه شدگان و مستمری بگیران طی سال گذشته گفت: در اجرای این طرح تا کنون ۶۲ هزار و۸۰۰ شماره SSN در استان اختصاص داده شده است که تقریباً برابر با ۷ درصد از جمعیت تحت پوشش استان است.

حیدری بلوکی از بررسی درخواست ۳۲۵ متقاضی در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و افزود: از ۴ هزار و۷۰۸ شغل مطرح شده ۳ هزار و۷۵۱ مورد یعنی معادل ۸۰ درصد مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از جمله برنامه های این اداره کل برای سال ۱۳۹۵ را برقراری تعاملات سازنده با شرکای اجتماعی سازمان، گسترش پوشش بیمه ای و کارگاهی جدید، بازرسی الکترونیک و هوشمند کارگاهها، اجرای کامل طرح ابلاغ الکترونیک و لیست الکترونیک، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در کلیه شعب استان و اجرای پروژه پرونده الکترونیک نام برد.

وی از اجرای بخشنامه های صادره در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از این برنامه یاد کرد و افزود: بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، خرید دین کارفرمایان مدیون و ایجاد تسهیلات برای آنها از جمله طرح های در دستور کار برای رسیدن به این مقصود است.

حیدری بلوکی در پایان اظهاراتش ایجاد کارگزاری در شعب کیش، قشم و بندرلنگه و ایجاد شعبه اقماری کارگزاری برای شعبه سه بندرعباس را به عنوان دیگر برنامه های هدفگذاری شده برای سال جاری دانست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=96

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.