تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

  • کد خبر : 12764
  • 24 آذر 1398 - 11:21
اختتامیه هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

با حضور استاندار هرمزگان و تعدادی از مدیران کل ادارات، مراسم اختتامیه هفته پژوهش در سالن فارابی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) برگزار شد .

به گزارش هرمزگان امروز: استاندار هرمزگان و رئیس کمیته هفته پژوهش گفت: امروز نقش نیروی انسانی بعنوان سرمایه های این کشور در انجام کارهای پژوهشی و تبدیل علم به ثروت نقش اساسی دارد .

فریدون همتی افزود: شناسایی افراد نخبه، خوش فکر و باهوش و سوق دادن آنها به انجام برنامه های پژوهش محور و همچنین حمایت از آنها مهمترین سیاستگذاری است که باید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی به آن توجه کنند .

وی تصریح کرد: رابطه بین آموزش، دانشگاه و صنعت و انجام پژوهش و تحقیقات مشترک، منجر به طرحها و نقشه های علمی می شود که در نهایت تولید ثروت خواهد کرد.

استاندار هرمزگان تکیه بر توانمندی های داخلی و آینده نگری را تنها راه برون رفت از فشار دشمنان بر اقتصاد کشور عنوان کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به نقش پر رنگ ایران در ارائه مقالات و انجام کارهای پژوهشی گفت: در بین ۲۰۰ کشور برتر در تولید علم، رده ۱۵ را داریم و این جایگاه با وجود تحریم ها فشارهای اقتصادی که از طریق راههای ارتباطی مالی دارند به کشور وارد می کنند بسیار خوب و رضایتمند است.

دکتر حسین فرشیدی تصریح کرد : طبق برنامه ریزی کشور باید سال ۱۴۰۴ به این جایگاه می رسیدیم که خوشبختانه با تلاش و همت پژوهشگران، دانشمندان و نخبگان توانستیم خیلی زود به این موقعیت دست پیدا کنیم .

وی افزود : کشورمان در گروه یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا رشد ۱۰ درصدی داشته است.

دکتر فرشیدی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم که باید به آن پرداخته شود، اقتصاد مبتنی بر دریاست و با وجود ۲۴۴۰ کیلومتر ساحل دریایی چه  در سرزمین مادری و چه جزایری می توانیم در توسعه دریا محور و صنایع دریایی موفق بشیم و یکی از برنامه های ما راه درمان از دریا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همین رابطه از ایجاد پژوهشکده زیست فناوری درمان در هرمزگان خبر داد و تصریح کرد:حمایت از پژوهشگران باعث می شود اقتصاد بدون نقص و موفقی داشته باشیم.

حجت السلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که چرخه های پیشرفت و توسعه کشور با رشد علم و دانش میسر می شود گفت: لازم است حوزه دانش را بعنوان هرم اصلی در سرلوحه دانشگاهها باشد و پژوهش باید برای باز کردن گره ها و مشکلات باشد تا در مسیر شکوفایی و رشد قرار بگیرد.

امام جمعه بندرعباس افزود : باید سامانه ای با محوریت صنعت و پژوهش تشکیل و در دسترس دانشگاهیان قرار بگیرد تا در کنار رقابت سالم، اندیشمندان بتوانند از طرحها و برنامه های خود در برابر رفع مشکلات در حوزه های مختلف به اشتراک گذاشته و پژوهش های جمعی انجام شود .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: راه اندازی چرخه سوخت هسته ای محصول پژوهشهای گروهی در کشور بود.

کشورهای دنیا با همکاری سایر کشور ها به این  کار مهم دست پیدا میکنند ولی در میهن اسلامی ما با همت محققان، دانشمندان جوان و نخبه و بدون کمکهای خارجی توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم .

علی اکبرشیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان و دبیر ستاد هفته پژوهش هم یکی از اهدافی را که لازم است دانشگاه ها دنبال کنند، آموزش و انتقال دانش عنوان کرد و گفت : در حال حاضر دانشگاههای جدید، پژوهش محور هستند و بخش مهم آینده پژوهش کشور دانش آموزان هستند که باید بر روی آنها سرمایه گذاری کرد تا در آینده تبدیل علم تبدیل به ثروت در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.