تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

احداث اسکله ها و راه دسترسی بندرگاه خمیر طبق ضوابط زیست محیطی

  • کد خبر : 11571
  • 25 آبان 1398 - 11:26
احداث اسکله ها و راه دسترسی بندرگاه خمیر طبق ضوابط زیست محیطی

بندر چندمنظوره خمیر در غرب هرمزگان به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر ضوابط زیست محیطی و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است.

به گزارش هرمزگان امروز: اجرای عملیات عمرانی این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال ۹۷ با مبلغ اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال کلید خورد و پیش بینی می شود طی مدت ۱۸ماه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری برسد
.
“عباس کمالی” معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بیان این مطلب گفت: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های این بندر است.

وی اضافه کرد: شناورهای طرح قابل پذیرش در این بندر با ظرفیت تا ۵۰۰۰ تن پیش بینی شده است

کمالی از جمله مزایای احداث این مجتمع بندری را توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای عنوان کرد.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت ۲۳۰ نفر است که اشتغال زمان بهره برداری به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم ۳۰۰ نفر برآورد شده است.

“حبیب مسیحی” مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نیز اظهار داشت: به دلیل همجواری این بندر چندمنظوره با تالاب بین المللی خور خوران ضرورت دارد که تمامی فرآیندهای عمرانی پروژه در پهنه های ساحلی کاملا منطبق بر ضوابط زیست محیطی انجام شود.

“میرهاشم خواستار” فرماندار شهرستان خمیر نیز طی سخنانی اظهار داشت: این مجتمع بندری باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.