تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

اجرا و پیگیری احداث سد و جاده به عنوان زیرساخت‌های مهم برای منطقه سیرمند

  • کد خبر : 18516
  • 24 خرداد 1399 - 13:11
اجرا و پیگیری احداث سد و جاده به عنوان زیرساخت‌های مهم برای منطقه سیرمند
دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: احداث سد و جاده به عنوان زیرساخت‌های مهم برای منطقه سیرمند به طور جدی پیگیری و اجرایی خواهد شد.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در دیدار با مردم روستای سیرمند شهرستان حاجی آباد، عنوان کرد: منطقه سیرمند از مردمان ولایتمدار و شهید پرور و قابلیت‌ها و استعدادهای بسیاری برخوردار است.

وی احداث سدهای کوچک را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای مهار، حفظ و ذخیره سازی آب در این منطقه برشمرد و افزود: با هدف ایجاد اشتغال و توسعه و رونق کشاورزی، احداث این سدها در منطقه سیرمند در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

استاندار هرمزگان افزود: این منطقه از کشاورزی و دامپروری فعالی برخوردار بوده و محصولات متنوعی در آن تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت های روستای سیرمند است.

همتی تصریح کرد: احداث دو سد در این منطقه در برنامه قرار دارد که موجب مهار و ذخیره سازی آب و همچنین تقویت سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی گفت: با احداث این سدها آب مورد نیاز در حوزه کشاورزی تامین می‌شود و در کنار آن احیای قنات و برق رسانی به چاه های کشاورزی و همچنین توسعه آبیاری قطره‌ای نیز در این منطقه پیگیری و اجرایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای کوتاه شدن مسیر ارتباطی روستاهای این منطقه نیز کمک های لازم را خواهیم داشت تا جاده میانبر در دست احداث در منطقه سیرمند، بازگشایی و تکمیل شود.

همتی با بیان اینکه احداث سد و جاده به عنوان زیرساخت‌های مهم برای منطقه سیرمند به طور جدی پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: این اقدامات توسط دستگاه‌های مسئول همچون راهداری و آب منطقه ای و با کمک و مشارکت بخش سازندگی سپاه امام سجاد(ع) استان اجرا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.