تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در هرمزگان

  • کد خبر : 12461
  • 18 آذر 1398 - 10:35
اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک در هرمزگان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از اجرای طرح پایلوت بانوان فرهنگ یار ترافیک با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی با ارائه آموزش‌های لازم از سوی پلیس راهور ناجا خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: مریم یگانه در جلسه هماهنگی اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی، ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد.

وی، آموزش و جلب مشارکت‌های اجتماعی بانوان در قالب بانوان فرهنگ یار ترافیک برای افزایش انضباط رانندگی و ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی درون و برون شهری را هدف اجرای این طرح در استان عنوان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک در میان شهروندان به منظور افزایش انضباط ترافیکی، افزایش احساس مسؤولیت بانوان در خصوص آرامش و ایمنی عبور و مرور، کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان ناشی از تخلفات، حوادث و تصادفات رانندگی، انتقال آموزش‌های کسب شده به افراد خانواده و بستگان، بهره‌گیری از بانوان مستعد و علاقمند به عنوان بازرس نامحسوس ترافیک اجرا می‌شود.

یگانه در ادامه، بحث ترافیک و کنترل تصادفات جاده ای در استان را مهم خواند و ابراز داشت: استان هرمزگان در ۶ ماهه دوم سال با حجم بالای مهاجرت و مسافرت‌ها روبرو است از این رو باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به مسافر پذیر بودن استان هرمزگان و برخورداری از آب و هوای مطلوب در فصول سرد سال، پلیس راهور به تنهایی قادر به کنترل حجم بالای ترددها نیست لازم است مثل همیشه بانوان در راستای کمک‌رسانی به بهبود وضعیت ترافیک در هرمزگان نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه مادران زبان گیرایی در بحث فرهنگ‌سازی دارند و قادرند مروج فرهنگ در هر زمینه‌ای باشند، عنوان کرد: در وهله نخست باید با برگزاری همایش، طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک را معرفی و سپس کارگاه‌های آموزشی طرح را برای بانوان با اولویت بانوان کارمند اجرا کنیم.

یگانه تاکید کرد: در راستای اجرای طرح‌های ملی باید از ظرفیت بانوان شاغل در کلیه دستگاه‌ها و رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی و مشارکت کمال استفاده را کرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.