تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اجرای طرح احداث سد و پل برروی رودخانه شریفی دربشاگردبا اعتبار ۶۰ میلیارد تومان

  • کد خبر : 11270
  • 19 آبان 1398 - 9:35
اجرای طرح احداث سد و پل برروی رودخانه شریفی دربشاگردبا اعتبار ۶۰ میلیارد تومان

یک طرح تلفیقی شامل احداث سد و پل بر روی رودخانه شریفی در شهرستان بشاگرد در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به بررسی طرح احداث سد شریفی در شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: با توجه به برنامه راه اندازی شهرک گلخانه ای تولید محصولات کشاورزی در دشت بارق، سد شریفی و سد جگین آب مورد نیاز این شهرک را تامین خواهند کرد.

وی ادامه داد: یک طرح تلفیقی شامل احداث سد و پل بر روی رودخانه شریفی در شهرستان بشاگرد در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

استاندار هرمزگان افزود: مذاکراتی با وزارت نفت داشته ایم تا اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح از طریق این وزارتخانه تامین شود تا بتوانیم طی سال جاری اجرای این طرح مهم را آغاز کنیم.

همتی در ادامه به اجرای طرح خط انتقال آب از آب شیرین کن های ۱۰۰ هزار مترمکعبی و یک میلیون مترمکعبی در غرب بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: این دو آب شیرین کن توسط بخش خصوصی احداث شده و آب آنها نیز توسط دولت خرید تضمینی می شود و این آب باید به دو نقطه در شهر بندرعباس شامل مخازن ششصد دستگاه و مخازن داماهی منتقل شود.

وی گفت: در کنار احداث خط انتقال، بازسازی مخازن نیز در قالب این طرح صورت می‌گیرد و این پروژه بزرگ و مهم و راهبردی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که رقم قابل توجهی است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب پایداری در تامین آب شرب شهر بندرعباس خواهد شد و به هر میزان که آب از این آب شیرین کن ها وارد شبکه انتقال و توزیع شهر بندرعباس شود، از میزان برداشت آب از سدهای شرق استان به ویژه از سد استقلال میناب برای شهر بندرعباس کاسته می‌شود و آب این سد جهت فعالیت کشاورزی و باغات شهرستان میناب مورد استفاده قرار می گیرد.

همتی بیان داشت: طرح خط انتقال آب از دو آب شیرین کن بندرعباس با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: همچنین در نشست کارگروه زیربنایی استان اجرا و تعیین کاربری اراضی ۲۴ طرح سرمایه گذاری در هرمزگان به تصویب رسید.اجرایی می شود

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=11270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.