تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

آموزش و تحقیقات اساس کار کشاورزی است

  • کد خبر : 488
  • 23 مرداد 1395 - 9:30
آموزش و تحقیقات اساس کار کشاورزی است

استاندار هرمزگان گفت : بخش کشاورزی استان باید در حوزهایی همچون آموزش بهره برداران وتحقیقات کشاورزی بیشتر وقت بگذارد.

به گزارش هرمزگان تودی استاندار هرمزگان گفت : ۵۲درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و برای اینکه روستا ها از لحاظ اقتصادی تقویت شوند باید بخش کشاورزی بسوی آموزش و تحقیقات گام بردارد. به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، جاسم جادری صبح امروز در نشست شورای معاونین استانداری و در جمع مدیران حوزه کشاورزی استان افزود : بخش کشاورزی در اشتغال ۱۸درصدی و در تولید مواد غذایی سالم کشور و مثبت کردن تراز اقتصادی نقش مهمی داشته است.

وی بابیان اینکه من شخصا از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان رضایت دارم اظهار داشت : سازمان جهاد کشاورزی با برنامه ریزی های مناسب طرح های بسیار مهمی در مدیریت منابع آبی استان از جمله مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین واصلاح الگوی کشت انجام داده است.

جادری خاطر نشان کرد : سالیانه بیش از ۵۰۰میلیون مترمکعب آب شیرین از طریق رودخانه ها به دریا وارد می شودو باید با اجرای طرح هایی همچون آبخیزداری و آبخوان داری با هدف احیاء دشت های استان از هدر رفت آب شیرین در استان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای احداث آبشیرین کن در استان مجوز صادر کرده است اذعان کرد : استفاده از آبشیرین کن برای تامین آب مورد نیاز استان وکشور علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی هزینه زیادی برای تولید آب شیرین در برخواهد داشت واین درحالی است که می توان با کنترل سرچشمه های آب شیرین، آب مورد نیاز استان و کشور را تامین کرد.

این مقام مسئول گفت : باید از ظرفیت های بخش کشاورزی از جمله خرما ،آبزی پروری و پرورش شتر در راستای اقتصادی کردن این حوزه بیشترین بهره را برد.
جادری افزود : اقتصاد کشاورزی بایدبا برنامه ریزی مناسب تقویت شود.

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تشریح اقدامات وعملکرد دوسالانه سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: برقدارکردن ۱۰۳حلقه چاه کشاورزی ، مجهز کردن ۸۹هزارو۸۸۲هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، کشت گندم وکلزا برروی نوارتیپ در ۱هزارو ۸۰هکتار ، توسعه پرورش ماهی در قفس ،برنامه ریزی برای توسعه حوزه مکران ، گسترش همکاری تجاری با کشورهای همچون عراق ،جمهوری داغستان ، افغانستان ، ارمنستان ، ترکیه، عمان و امارات متحده عربی با هدف صادرات محصولات کشاورزی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

حیدری پوری افزود : امسال در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی پرواربندی در نوارساحلی ، توسعه پرورش شتر ، گسترش پرورش ماهی در قفس با رویکرد اشتغال ساحل نشینان وآموزش بهره برداران از مهمترین برنامه ها می باشد.

وی خاطر نشان کرد : عدم وجود صنایع بسته بندی ، بدهکاری بهره برداران به سیستم بانکی ، بدهکاری سازمان جهاد کشاورزی به پیمانکاران از مهمترین مشکلات این بخش می باشد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.