تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

آموزش راههای پیشگیری، نخستین قدم برای جلوگیری از شیوع بیماری ها

  • کد خبر : 14452
  • 14 بهمن 1398 - 10:27
آموزش راههای پیشگیری، نخستین قدم برای جلوگیری از شیوع بیماری ها

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان قشم با دستور کار بیماریهای حاد تنفسی نوپدید در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش هرمزگان امروز:مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قشم با اشاره به بیماریهای حاد تنفسی، آموزش در خصوص راههای پیشگیری را بعنوان نخستین قدم در جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی عنوان کرد.

دکتر حمیدرضا بهزادی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش راههای پیشگیری از بیماریهای حاد تنفسی نوپدید افزود: علت شیوع این گونه بیماریها عدم رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی لازم و عدم آگاهی از نحوه انتقال بیماری می باشد.

دکتر بهزادی اضافه کرد: آموزش های لازم توسط پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی با همکاری ارگانهای دولتی و خصوصی جهت آگاهی عموم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اصل مهم در پیشگیری از آلوده شدن به بیماریهای ابولا، مرس، سارس وبیماری نوپدید کرونا پرهیز از تماس مستقیم با بیمار، بیان کرد: کنترل فیزیکی در مبادی ورودی شهرستان قشم از جمله فرودگاه و اسکله های سطح شهرستان با دقت و کنترل بیشتری توسط کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت ودرمان درحال انجام است .

این جلسه با حضور دکتر بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، دکتر دبیری رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، رحیمی معاون فرماندار و سایر مسئولین ادارات در سالن فرمانداری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.