تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

آلودگی ناشی از لکه های نفتی در ۳ مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد

  • کد خبر : 21171
  • 19 مرداد 1399 - 12:33
آلودگی ناشی از لکه های نفتی در ۳ مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اقدام تیم کارشناسی پیشگیری و مقابله با آلودگی نفتی این اداره کل و گروه اعزامی از شهرداری بندرعباس لکه نفتی رویت شده در موقعیت ۳ مایلی ساحل کنترل و دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس به طور کامل از وجود لکه های نفتی پاکسازی شد .

به گزارش هرمزگان امروز: ” علی رضا محمدی کرجی ران ” ضمن اشاره به کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی ((OPRC به تشریح اقدامات صورت گرفته پیرامون مقابله، کنترل و پاکسازی مشتقات نفتی در ۳ مایلی ساحل شهر بندرعباس پرداخت .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس گزارش واصله پایش های محیط زیستی اداره کل، گزارشی مبنی بر وجود چندین لکه نفتی سیال در موقعیت ۳ مایلی ساحل شهر بندرعباس واصل شد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش و شناسایی موقعیت لکه های نفتی، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت مقابله، کنترل و پاکسازی آلودگی بر اساس پرتکل های ابلاغی آغاز و در همین راستا یدک کش خلیج فارس جهت مقابله با آلودگی از طریق پاشش مواد شیمیایی بر روی لکه نفتی از بندر شهید رجایی و شناور ناجی ۱۵ به همراه تیم کارشناسی به لنگرگاه جهت برداشت نمونه و مدیریت عملیات اعزام شدند.

محمدی کرجی ران بیان داشت: در ادامه عملیات مقابله و کنترل، گزارشی نیز از برج کنترل بندر شهید حقانی دریافت شد که بیانگر سرایت لکه های نفتی به دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس بود .

وی ادامه داد: سریعاً عملیات پاکسازی به وسیله تجهیزات مربوطه همچون بوم و ورق جاذب در محدوده های اعلام شده آغاز و نسبت به مهار کامل آلودگی ها صورت پذیرفت .

این مقام مسئول ادامه داد: عملیات پاکسازی ساحل نیز با استقرار و بهره گیری از ماشین آلات دفع آلودگی از سوی معاونت های دریایی و عمران این اداره کل و مشارکت شهرداری بندرعباس براساس طرح استانی مقابله و همکاری در برابر آلودگی های نفتی با بهر گیری از ظرفیت ها و تجهیزات تخصصی ادامه یافت.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس پس از تلاش ۱۰ ساعته تیم های عملیاتی از وجود لکه های نفتی به طور کامل پاکسازی و همچنین پایش در دیگر سواحل بندرعباس نیز کماکان ادامه دارد اظهارداشت: گزارش کامل اقدامات همراه با نمونه برداری های انجام گرفته به اداره کل محیط زیست استان ارسال شده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر بررسی های کارشناسی جهت یافتن مسبب / مسببین درحال انجام است و پس از حصول نتیجه افراد خاطی به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.