تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

آغاز هفت پروژه جدید گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان

  • کد خبر : 18639
  • 26 خرداد 1399 - 12:01
آغاز هفت پروژه جدید گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان
دکترفریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: هفت پروژه جدید گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در هرمزگان آغاز می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز: دکتر فریدون همتی در نشست مشترک ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان هرمزگان با بیان اینکه هفت پروژه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان هرمزگان در حال اجراست، عنوان کرد: علاوه بر این طرح ها، هفت پروژه جدید گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در هرمزگان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های جدید گازرسانی در هرمزگان شامل گازرسانی به بخش های فارغان و احمدی شهرستان حاجی آباد، بخش جناح شهرستان بستک، بخش‌های قلعه قاضی و تخت و همچنین روستاهای آبشورک، چهچکور، ایسین و تازیان در شهرستان بندرعباس، شهر سوزا در قشم، شهر بندرلنگه و روستاهای اطراف آن و شهر بیکاه شهرستان رودان است.

استاندار هرمزگان افزود: طرح های گازرسانی اشتغال گسترده‌ای را در استان ایجاد می کند و برای راه‌اندازی شبکه‌های داخلی گاز در منازل مردم ظرفیت هزار نفر اشتغال وجود دارد که لازم است مهارت آموزی در این حوزه به جوانان متقاضی در استان از سوی فنی و حرفه ای ارائه شود.

همتی در ادامه با بیان اینکه دو واحد نیروگاهی جدید تولید برق در شهرستان‌های بندرعباس و قشم در تابستان سال جاری به ظرفیت تولید برق استان اضافه می شود، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی از مولدهای خود برای مصرف برق استفاده کنند و همچنین مردم شریف استان صرفه جویی لازم را در مصرف برق داشته باشند تا در تابستان مشکلی نداشته باشیم.

وی سرمایه گذاری در حوزه تولید تجهیزات و قطعات نیروگاه های برق را یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: با توجه به وجود صنایع و نیروگاه های بزرگ در استان ظرفیت خوبی در این حوزه در هرمزگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: ۳۶۵ واحد تولیدی با اشتغال چهار هزار و ۴۸۵ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی هرمزگان فعال هستند و علاوه بر آن ۶۷۰ واحد تولیدی دیگر نیز در این شهرک ها در دست احداث می باشند.

همتی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۳۷۱ مورد قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان هرمزگان منعقد شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر این ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی جدید نیز در هرمزگان در حال ساخت است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=18639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.