تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

آغاز عملیات اجرایی احداث ۷هزار واحد مسکونی در هرمزگان

  • کد خبر : 7873
  • 05 شهریور 1398 - 11:52
آغاز عملیات اجرایی احداث ۷هزار واحد مسکونی در هرمزگان

سید محمدپژمان صبح سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی در استان هرمزگان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای زیادی در بخش مسکن وجود دارد تصمیم‌گیری شد که به جهت رونق بخشیدن به این امر تولید مسکن در کشور سرعت پیدا کند.

به گزارش هرمزگان امروز به نقل از مهر، سید محمدپژمان صبح سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی هفت هزار واحد مسکونی در استان هرمزگان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای زیادی در بخش مسکن وجود دارد تصمیم‌گیری شد که به جهت رونق بخشیدن به این امر تولید مسکن در کشور سرعت پیدا کند.

وی عنوان کرد: اگر در فرایند تولید نتوانیم به میزان تقاضایی که وجود دارد عرضه کنیم به طور طبیعی با کمبودی در بخش عرضه مواجه خواهیم شد. در اقتصاد آزاد اگر عرضه و تعادل برابر نباشد کمبود افزایش قیمت رخ خواهد شد.

پژمان اذعان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان مسکن در شروع زندگی خود هستند پس انداز زیادی ندارند به همین جهت به دنبال پایین آمدن قیمت تمام شده مسکن هستیم.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مسکن یک اقتصاد بخش خصوصی محسوب می‌شود و دهک‌های بالای پنج می‌توانند مسکن خود را تامین کنند.

پژمان ادامه داد: دهک‌های میانی نیز می‌توانند با کمک تسهیلات دولت و سرمایه‌گذاری خود مشکل مسکن خود را حل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرین شهری ابراز داشت: سه دهک در کشور وجود دارد که نیازمند همراهی دولت هستند؛ ما اگر بتوانیم شغل و درآمد را برای تمام دهک‌های ایجاد کنیم هر کس می‌تواند متناسب با دهک خود مسکن را تامین خواهد کرد اما با توجه به شرایط دولت تصمیم به حل مشکل مسکن به صورت درونی گرفته شد.

پژمان خاطرنشان کرد: دولت برای کمک کردن به بخش عرضه، مبادرت به احداث مسکن کرده است تا ما بتوانیم واحدهای مسکونی را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی بیان داشت: تمام بخش‌های وزارت خانه راه و شهرسازی تمام امکانات خود را به میدان آورده‌اند تا بتوانند در بهبود شرایط اقتصادی تاثیرگذار باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یک سوم اقتصاد ایران در بخش مسکن فعال است و با توجه به ماشین‌آلات و تجهیزات و نیروی ماهر انسانی که در این حوزه نیز وجود دارد می‌توان با احداث واحدهای مسکن اشتغال زایی خوبی ایجاد خواهد شد که با رونق آن بخش‌های دیگری از اقتصاد کشور نیز فعال خواهد شد.

پژمان گفت: امروز عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز خواهد شد و هفت هزار واحد نیز در استان هرمزگان عملیاتی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن مهر نیز هنوز به اتمام نرسیده است و تاکید وزیر راه و شهرسازی این است که این مسکن‌ مهر در سال جاری به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه می‌تواند آغاز سلسله اتفاقات مثبت دیگری باشد؛ با توجه به اینکه این پروژه همجوار با بافت فرسوده‌ای قرار دارد اگر بتوانیم واحدهای این پروژه را متناسب با اقشاری که در بافت‌ فرسوده مجاور زندگی می‌کنند تدارک بدهیم و به عنوان یک تنخواه برای این بافت فرسوده در نظر بگیریم می‌توانیم و با پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی را در حوزه بافت فرسوده انجام دهیم.

پژمان اذعان کرد: رئیس جمهور دغدغه جدی در مسکن مردم دارند و اعتقاد دارند که بخش مسکن می‌تواند در کشور پیشران باشد و در صورت موفقیت اشتغال وسیعی را در کشور ایجاد می‌کند.

وی مطرح کرد: بانک تعاونی مسکن در این حوزه در کنار ما قرار دارد و از طریق منابع مختلف برای رونفق بخش مسکن تلاش می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازآفرین شهری ابراز داشت: درخواست دارم که تمامی دستگاه‌ها اجرایی استان، مددکار همکاران بنده در هرمزگان باشند تا بتوانیم شاهد این باشیم که سال آینده این واحدها افتتاح شوند و دستخوش مرور زمان نباشند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.