تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال

  • کد خبر : 13628
  • 19 دی 1398 - 9:44
آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در کیش، ۴ هزار و ۴۰۰ کودک واکسینه می شوند که از این تعداد ، ۹۰ کودک اتباع خارجى مقیم این جزیره هستند.

به گزارش هرمزگان امروز: رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کودکان زیر ۵ سال متولدین ۲۸ دى ماه ۱۳۹۳ به بعد شامل این طرح مى شوند

وی افزود: در حال حاضر بیماری فلج اطفال تنها در سه کشور دنیا همچنان به صورت بومی وجود دارد که دو کشور پاکستان و افغانستان در همسایگی ایران قرار دارند و همین امر اهمیت و ارزش اقدامات انجام شده و در دست انجام کشور را دو چندان کرده است.

وی تاکید کرد: پاک بودن کشور از بیماری فلج اطفال از سال ۲۰۰۱ میلادی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده و تداوم این وضعیت به صورت سالانه و پس از بررسی دقیق و تایید، تمدید می شود.

دکتر رضانیا اعلام کرد: مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه های صدف و سحر ،و پایگاه های مستقر در بازارها، آماده واکسیناسیون کودکان زیر ۵سال می باشند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش، با اعلام اینکه طرح واکسیناسیون فلج اطفال در دومرحله انجام مى شود گفت: مرحله اول طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال از ٢۸ دى ماه تا اول بهمن ماه به مدت ۴ روز و نوبت دوم آن نیز از ۵ اسفند ماه لغایت ۸ اسفند ماه اجرا خواهد شد.

جهت اجرای این طرح ۳۰ تیم بصورت سیار و ۱۴ تیم در پایگاه های ثابت که شامل تعدادی از بازارها و مراکز و پایگاه های سلامت می باشد فعال خواهند بود.

این مسئول از تمامی خانواده هایی که دارای فرزند زیر ۵ سال ،متولد ۲۸ دیماه ۱۳۹۳ به بعد هستند درخواست کرد تا در تاریخ های ذکر شده، به مراکز بهداشتی و درمانی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=13628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.