تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

آغاز ثبت‌ نام داوطلبان نمایندگی مجلس از یکشنبه دهم آذر

  • کد خبر : 12148
  • 10 آذر 1398 - 10:37
آغاز ثبت‌ نام داوطلبان نمایندگی مجلس از یکشنبه دهم آذر

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در استان از فردا ۱۰ آذرماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و به ‌مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش هرمزگان امروز:  دکتر سعید ناجی ضمن اعلام این مطلب، افزود: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان می‌توانند از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه سال جاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ در طول یک هفته برای ثبت‌نام به مراکز حوزه‌های انتخابیه مراجعه کنند.

وی از داوطلبان انتخاباتی خواست تا برای سهولت ثبت‌نام و اجتناب از هرگونه معطلی به هنگام مراجعه برای ثبت‌نام، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه، عکس و مدرک تعیین وضعیت خدمت نظام وظیفه و همچنین مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص امکان تمدید زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس وجود دارد، بیان کرد: از نظر قانونی، ثبت‌نام در چارچوب زمان‌بندی از قبل اعلام شده انجام می‌شود.

ناجی ادامه داد: سه مرکز حوزه انتخابیه بندرعباس، میناب و بندرلنگه در هرمزگان برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم وجود دارد.

وی در خصوص آمار احتمالی داوطلبان انتخابات مجلس در هرمزگان گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از استقبال گسترده داوطلبان انتخابات در شهرستان‌های ۱۳ گانه استان است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان به ضرورت استعفای دو گروه از مدیران اشاره کرد و افزود: نخست آن دسته از مدیرانی که برابر قانون در هیچ حوزه انتخاباتی کشور نمی توانند داوطلب نمایندگی مجلس شوند، مگر این‌که شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا، و استعفای آنها مورد قبول مسئول مافوق قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: مورد دوم افرادی که برابر قانون در قلمرو ماموریت خود نمی توانند داوطلب نمایندگی شوند و نمی‌توانند ثبت‌نام کنند، مگر این‌که شش ماه قبل از ثبت‌نام استعفای خود را تقدیم و در آن پست به‌ هیچ وجه شاغل نباشند.

ناجی خاطرنشان کرد: این افراد اگر بخواهند در حوزه‌های انتخابیه‌ غیر از قلمرو ماموریت خود نامزد شوند، نیاز به استعفا نخواهند داشت.

وی به شرایط عمومی داوطلبان اشاره کرد و گفت: طبق قانون انتخابات، برای ثبت‌نام، افراد علاوه بر التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، شرایط حداقل سنی ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام، نداشتن سوء شهرت و همچنین دارای سلامت جسمانی باشند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=12148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.