تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

آغاز به کار کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات فضای مجازی درهرمزگان

  • کد خبر : 21930
  • 06 شهریور 1399 - 10:17
آغاز به کار کمیته پیشگیری از جرایم و تخلفات فضای مجازی درهرمزگان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از انعقاد تفاهمنامه همکاری با پلیس فتا خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز: علیرضا احمدی منش در حاشیه مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: با توجه به سهولت دسترسی و نیز افزایش روزافزون ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه، لزوم پیشگیری از جرایم و تخلفات در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد فضای مجازی به بستری امن برای سودجویان و متخلفین تبدیل شده و زمینه انواع کلاهبرداری های مجازی و بروز ناهنجاری ها را ایجاد کند.

این مقام قضایی افزود: برای صیانت از حقوق مردم در این فضا و لزوم پیشگیری از جرایم حوزه سایبری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا استان (فتا) اقدام به تشکیل کمیته پیشگیری و پی¬جویی جرایم فضای مجازی نموده است.

احمدی منش تصریح کرد: اعضای این کمیته متشکل ازهردو ارگان و سایر نهادهای ذی¬مدخل می باشند که در زمینه تولید محتوای پیشگیرانه و آموزشی، پی¬جویی و رسیدگی به جرایم و تخلفات این حوزه و نیز رصد و پایش فضای مجازی در استان همکاری خواهند نمود.

وی در پایان گفت: ارتقا دانش عمومی شهروندان استان در خصوص جرایم حوزه فضای مجازی همت جمعی در استان را می طلبد، لذا از مدیران صفحات شبکه های اجتماعی و کانال های خبری استان جهت همکاری در این حوزه که بدون شک باعث کاهش جرایم و نیز ارتقا فرهنگ استفاده از فضای مجازی خواهد شد دعوت بعمل می آید.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=21930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.