تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

آتش سوزی دو شناور در بندرعباس مهار شد/اسکله صیادی بندرعباس فاقد هر گونه مجوز بهره برداری است

  • کد خبر : 16505
  • 09 اردیبهشت 1399 - 17:54
آتش سوزی دو شناور در بندرعباس مهار شد/اسکله صیادی بندرعباس فاقد هر گونه مجوز بهره برداری است
امینی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات سردسازی شناور در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال لکه گیری و ورود به شناور هستند و علت حریق بررسی و بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش هرمزگان امروز حسن امینی زاده در تشریح آتش سوزی شناوری در اسکله پشت شهر بندرعباس بیان داشت: حوالی ظهر امروز دو شناور مستقر در اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس دچار حریق شدند که با تلاش نیروهای امدادی نیز عملیات اطفا به پایان رسید.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی و تجربه لازم سایر شناورها در همان ابتدا از محل حادثه دور و جداسازی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از شناورها در همان ابتدا به دلیل حریق جزئی، اطفا شد اما یک لنج چوبی بزرگ نیز پس از تلاش نیروهای امدادی نیز عملیات اطفایش به پایان رسید.

امینی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات سردسازی شناور در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال لکه گیری و ورود به شناور هستند و علت حریق بررسی و بزودی اطلاع رسانی می‌شود.

کشتی صیادی «سورو ۲» از ساعتی پیش در اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس دچار حریق شد. تیم‌های امدادی آتش نشانی بندرعباس این آتش سوزی را مهار کردند. در این حادثه دو شناور دچار حریق شدند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ظهر با اشاره به جزئیات این حادثه آتش سوزی اظهارداشت: پیش از ظهر امروز ۹ اردیبهشت یک فروند شناور فلزی با کاربری صیادی به دلایل نامعلوم در اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس دچار حریق شدند.وی افزود: پس از اعلام اضطرار بلافاصله تیم‌های امدادی و اطفای حریق دریایی و خشکی متشکل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، دو فروند شناور ناجی، دو فروند یدکش همیار ناجی و شناور RIB متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی وارد عمل شدند.

عفیفی پور بیان داشت: به منظور جلوگیری از وقوع خسارت بیشتر، تیم مدیریت بحران حادثه وارد عمل شده و شناورهای دیگر را از اسکله جدا و به گوشه‌ای امن منتقل نمودند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام پایان موفقیت آمیز عملیات اطفای حریق اظهار داشت: خوشبختانه حادثه مذکور هیچ گونه تلفات جانی و جرحی نداشته و علت دقیق حادثه توسط تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی استان درحال انجام است.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با بیان اینکه اسکله صیادی بندرعباس فاقد هر گونه مجوز بهره برداری است تصریح کرد: مکاتبات متعددی از سوی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مبنی بر لزوم اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی و رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی در این اسکله به دستگاه ذیربط ارسال شده که متأسفانه بر غم پیگیری‌های مکرر تاکنون اقدامی از سوی دستگاه مربوطه صورت نگرفته است.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=16505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.