تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

هدف گذاری برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در هرمزگان

  • کد خبر : 5654
  • 27 تیر 1398 - 9:24
هدف گذاری برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در هرمزگان هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان امروز، دکتر فریدون همتی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، با بیان اینکه توجه به شکوفایی و رونق اقتصاد دریا محور از محورهای اصلی توسعه هرمزگان محسوب می شود، عنوان کرد: پرورش ماهی و میگو و تجارت از طریق دریا در راستای اقتصاد دریا محور در هرمزگان مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در هرمزگان هدف گذاری شده است و تا پایان برنامه ششم توسعه نیز باید به تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان برسیم.
استاندار هرمزگان افزود: شیلات هرمزگان باید در این راه بسیار خود را تقویت کند و از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این راستا بهره ببرد و همچنین بازاریابی داخلی و خارجی برای فروش میگوی پرورشی صورت گیرد.
همتی تصریح کرد: با رسیدن به رقم تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تنها از این طریق بیش از یک میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت و این نشان می دهد که پرورش میگو یک ظرفیت عظیم در راستای ارزآوری و اشتغال و دارای مزیت‌های اقتصادی فراوان برای هرمزگان است.
وی با تأکید بر اینکه باید از فناوری‌های نوین در راستای پرورش میگو و افزایش بهره وری در این حوزه بهره برد، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با شرکت شهرک های کشاورزی داشته ایم، آماده سازی اراضی پرورش میگو توسط این شرکت انجام می شود و متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه پرورش میگو نیز باید از توانمندی کافی برخوردار بوده و برای ایجاد زیرساخت ها در این حوزه هزینه کنند.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: در اجرای طرح ها و پروژه های پرورش میگو، اولویت ما به‌کارگیری نیروهای بومی استان هرمزگان برای اشتغال در این طرح هاست و همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ساکنان روستاها و مناطق ساحلی که پرورش میگو در آنها در حال اجراست، با تشکیل تعاونی های مختلف در این طرح ها مشارکت می کنند.
وی بیان داشت: در حوزه پرورش میگو در هرمزگان یک کار کاملا صنعتی مدرن با تکیه بر دانش و فناوری روز در حال انجام است که مردم این استان از اشتغال و مزایای اقتصادی این طرح ها به صورت گسترده بهره مند می شوند.
وی گفت: شیلات باید محور هماهنگی امور در این حوزه باشد و از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی، بورس و دانشگاه در این حوزه بهره ببرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=5654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.