تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7
معاون سیاسی استانداری هرمزگان

نقد باید در قالب صحیح خود و نه تخریب کننده و ویرانگر باشد

  • کد خبر : 17236
  • 19 اردیبهشت 1399 - 18:30
نقد باید در قالب صحیح خود و نه تخریب کننده و ویرانگر باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: اصول دیگری که باید آن به آن احترام گذاشت این است که بپذیریم نقص وجود دارد. در مجموعه دولت هم نقص وجود دارد و برای همین دولتمردان فعلی کشور همواره بر نقد تاکید داشته و دارند، اما نقد باید در قالب صحیح خود و نه تخریب کننده ویرانگر و نه در جهت مانع تراشی باشد.

به گزارش هرمزگان امروز سعید ناجی در جلسه پیگیری مسائل تشکل‌ها و نهادهای کارگری استان، بیان کرد: امیدواریم این نشست‌ها بتواند تأثیرات مثبتی در شکل گیری یک رابطه دو سوی داشته باشد، زیرا وجه اول مصالحه و دست یافتن به راه حل نشست و گفتگو است، بدون گفتگو امکان دست یافتن به راه حل وجود ندارد.وی با بیان اینکه پاسخگویی به مردم از اصول اولیه نظام ما است، اضافه کرد: این اصل را پذیرفته ایم که حاکمیت باید به مردم پاسخگو باشد زیرا ساختار نظام ما بر این اصل استوار بوده و هست و وقتی که انقلاب اسلامی شکل گرفته اساس آن بر پاسخگویی مسئولان به مردم نهاده شد.

ناجی افزود: مردم آن چیزی که تکلیف آنها در طول دوران انقلاب اسلامی بوده است را انجام داده اند و مسئولان نیز به عنوان خدمت گذاران آنها باید نیازهای مردم را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: اصول دیگری که باید آن به آن احترام گذاشت این است که بپذیریم نقص وجود دارد. در مجموعه دولت هم نقص وجود دارد و برای همین دولتمردان فعلی کشور همواره بر نقد تاکید داشته و دارند، اما نقد باید در قالب صحیح خود و نه تخریب کننده ویرانگر و نه در جهت مانع تراشی باشد.

وی افزود: نقص می‌تواند در دولت، تشکل‌ها و بدنه جامعه باشد که باید تلاش کرد این نقایص را به نحو روشن و درستی شناسایی و در راستای رفع آن حرکت کنیم.

ناجی با بیان اینکه باید پذیرفت که در نظام ما مردم محور هستند، اظهار کرد: شکل گیری سیستم حاکمیتی در کشور برای خدمت به مردم است، اگر دستگاه قضائی، مقننه و اجرا وجود دارد برای رفع نیاز مردم است، و اگر قانون وجود دارد برای این است که همگان حد و حدود خود را بشناسند و بر اساس آن در جامعه در کنار یکدیگر مسالمت آمیز و محترمانه زندگی کنند.

وی اضافه کرد: باید قبول کرد و پذیرفت که تشکل‌ها و نهادهای مدنی از عناصر مهم توسعه در جامعه هستند، توسعه عصر جدید بدون حضور تشکل‌ها و نهادهای مدنی و مردم معنا ندارد.

ناجی تاکید کرد: مگر امکان دارد حکومت یا دولت بتواند با تمامی افراد جامعه چهره به چهره صحبت کند بنابرین نقش هر تشکل صنفی این است که تمامی مطالباتی که هر قشر از جامعه دارد که قابل اجرا است را دسته بندی و ارائه کند، این امر موجب می‌شود که مشکلات و مطالبات آنها به درستی به گوش مدیران و حکومت برسد.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند بر مبنای مطالبات ارائه شده توسط صنوف و تشکل‌های مدنی برنامه ریزی بهتری برای جامعه هدف داشته باشد و از این طریق امکان حل و فصل مشکلات جامعه بهتر فراهم خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به موانع پیش پای دولت، بیان کرد: موانع خارجی، تنگناهای داخلی و برخی قوانین و سیاست‌ها که برای دولت پیش بینی شده، حرکت کردن در لا به لای این موانع دولت را با دشواری‌های جدی مواجه کرده که این امر متوجه همه دولتها می‌شود اما آن چیزی که مهم است توجه به چارچوب‌ها و ساختارهای اصیل و بنیادی نظام بوده که این دولت خود را پایبند به آنها دانسته است.

ناجی با بیان اینکه دفاع از آرمان و منافع مردم از رویکردهای اصلی دولت بوده است، اضافه کرد: دولت منافع مردم را بر منافع حتی خودش ترجیح داده و در مسیر حفظ اموال، دارایی‌ها و منابع کشور ملت تلاش کرده است و یکی از مسائل مهم این بوده که این دولت هیچ گاه اجازه نداده که منافع و امنیت ملی فدای منافع حتی خود دولت و مصالح گروهی و جریانی خاص شود.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=17236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.