تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

موفقیت اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان در ممیزی مستقل IMO

  • کد خبر : 14757
  • 23 بهمن 1398 - 11:08
موفقیت اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان در ممیزی مستقل IMO

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از موفقیت این اداره کل در ممیزی مستقل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) براساس فرآیندهای مرتبط با کنوانسیون بین المللی استاندارد های آموزش، صدور گواهی نامه و نگهبانی دریانوردان خبرداد.

به گزارش هرمزگان امروز: “اسماعیل مکی زاده ” با بیان اینکه ممیزی مستقل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) براساس الزامات مرتبط با کنوانسیون بین المللی استاندارد های آموزش، صدور گواهی نامه و نگهبانی دریانوردان(STCW) هرپنج سال یکبار برگزار می شود اظهارداشت: یکی از اهداف کنوانسیون STCW آموزش موثر و یکسان دریانوردان شاغل در بخش‎های مختلف تجاری ناوگان بین المللی و همچنین پیشگیری از بروز حوادث و سوانح دریایی ناشی از خطای انسانی است .

مکی زاده به اجرای موفقیت آمیز فرایند ممیزی مستقل( STCW) با حداقل عدم انطباق اشاره کرد و گفت : اداره کل امور دریانوردان به عنوان حاکمیت سازمان و اداره استانداردهای آموزش وگواهینامه های اداره کل بنادر و دریانوردی بعنوان نمایندگی سازمان در بندرعباس طی دو روز مورد ممیزی قرارگرفتندکه انجام این مهم بسیار موفقیت آمیز و با حداقل عدم انطباق به پایان رسید.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام این ممیزی را در راستای ابقای پرچم جمهوری اسلامی ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی و با هدف بررسی اعتبار اسناد صادره عنوان کرد و اظهار داشت: انجام این مهم توسط ممیز رسمی IMO مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصله به سازمان جهانی دریانوردی ارسال شد.

وی افزود: علاوه بر اداره استاندار های آموزشی و گواهینامه ها ی دریانوردی استان هرمزگان به عنوان دستگاه نظارت منتخب یکی از مراکز آموزشی این استان نیز انتخاب و در فرآیند ممیزی قرار گرفت .

مکی زاده در ادامه تصریح کرد: استان هرمزگان با برخورداری از۲۲۰۰کلیومتر مرز دریایی (با احتساب جزایر ) و حدود ۳۳ هزار دریانورد به عنوان مهمترین استان دریایی کشور نقش بسیار مهمی را در صنعت حمل و نقل دریایی ایفا می کند.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سال های اخیر با مشارکت مراکز آموزش دریانوردی بخش خصوصی ضمن توسعه امکانات آموزشی مناسب نظیر سیمیلاتور (شبیه ساز)، رادار و آپا همچنین بهره گیری از سامانه نقشه های الکترونیکی ( ECDIC) و مدرسین مبرز در جهت افزایش دانش و مهارت دریانوردان گامهای موثر و مطلوبی برداشته است.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=14757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.