تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

ممنوعیت اسکان مسافر و نصب چادر در پارک ها و سواحل شهر بندرعباس

  • کد خبر : 15309
  • 21 اسفند 1398 - 11:09
ممنوعیت اسکان مسافر و نصب چادر در پارک ها و سواحل شهر بندرعباس

در یکصد و شصت و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر،با تصویب اعضای شورای شهر، اسکان مسافر و نصب چادر در پارک ها و سواحل و بوستان های شهر بندرعباس ممنوع شد.

به گزارش هرمزگان امروز: یکصد و شصت و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش شهرداری بندرعباس از اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بررسی در خصوص عدم اسکان مسافران در پارک ها و سواحل شهر بندرعباس و بررسی موضوع قرارداد خرید تضمینی پساب فیمابین شهرداری بندرعباس و شرکت ژرف کار جم برگزار شد.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تسلیت وفات حضرت زینب  (س) بیان کرد: از کادر درمانی و بهداشتی استان هرمزگان که با ایثار و تلاش خود به مردم خدمت رسانی می کنند تقدیر و تشکر می شود و همگی باید کمک کنیم که شهروندان تا جایی که امکان دارد از منازل خود خارج نشوند تا موضوع شیوع ویروس کرونا به پایان برسد.

جراره گفت:  معابر و اماکن عمومی شهر بندرعباس برای مقابله با ویروس کرونا به طور روزانه و مستمر توسط شهرداری ، نیروهای ارتش ، سپاه و نهادهای مردی، ضد عفونی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:جهت پیشگیری از ویروس کرونا شورای شهر بندرعباس  نصب چادر توسط مسافران در پارک ها و ساحل خودداری را ممنوع اعلام کرد و شهرداری میبایست در این زمینه تدابیر لازم انجام دهد.

اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از کادر درمانی و پزشکی استان هرمزگان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که خدمات رسانی به مردم انجام می دهند، و همچنیناز شهرداری و سازمان آتش نشانی که ضد عفونی اماکن و معابر شهر را انجام می دهند، بیان کرد: همانطور که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در اطلاعیه های مکرر اعلام کرده، شهروندان از سفرهای غیر ضروری و تردد و حضور در مجامع عمومی و غیر ضرروی خودداری کنند و با قرنطیه خود در منزل کمک کنیم تا این ویروس را شکست دهیم.

بواشه گفت: مردم به توصیه های دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه داشته باشند و از شایعات و حرفهای کذب و بدون پشتوانه علمی خودداری کنند و با حفظ آرامش به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

وی افزود: بودجه ای برای مبارزه با ویروس کرونا در شورای شهر در نظر بگیریم که این مبلغ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شود و دراختیار دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و یا بیمارستان شهید محمدی قرار گیرد.

بواشه تصریح کرد: پیشنهاد می شود شهرداری ایستگاههایی در سطح شهر بعنوان ایستگاه بهداشت دایر نماید که مجهز به شیر آب و لوازم ضدعفونی و مواد شوینده جهت شستشوی دستهای مردمی که در شهر تردد می کنند، باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: جهت جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به شهرداری برای پرداخت عوارض حرف و مشاغل و صنوف های مختلف و عوارض نوسازی در شورای شهر مصوب شود که تا پایان خرداد ماه عوارضات به نرخ سال ۹۸ انجام شود.

بواشه در ادامه طی تذکراتی به شهرداری بندرعباس بیان کرد: شهرداری کلیه مناقصات و مزایدات را حتی الامکان بصورت محدود برگزار نکند تا همه ی پیمانکاران بتوانند در مناقصه و مزایده شرکت کنند.

وی در قسمت دیگری از تذکر خود خطاب به شهردار بندرعباس گفت: در بودجه سال ۹۸ بندی بعنوان کنترل پروژه داشتیم که متاسفانه این کنترل پروژه در شهرداری انجام نشده است و می بایست شهرداری بندرعباس در این زمینه دقت لازم داشته باشد.

بواشه در پایان عنوان کرد: شائبه هایی در مسائل انتخاباتی ایجاد شده که شهروندان توقع دارند دراین رابطه شفاف سازی صورت گیرد و اگر شهرداری در این زمینه بودجه ای اختصاص داده است شفاف سازی کند و شهردار در این زمینه پاسخگو باشد.

کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:

چرا می خواهید حیات اقتصادی کشور را بر تابوت مردم هرمزگان بنا کنید و  تا کی مردم هرمزگان باید تاوان بی مسئولیتی ها را ببینند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس  در نطق پیش از دستور  این جلسه با تقدیر و تشکر از پرسنل و کادر درمانی و بهداشتی استان هرمزگان که در این روزهای سخت و شرایط حساس تلاش می کنند ، بیان کرد :در رابطه با ویروس کرونا ، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه صورت گرفته است و مردم آگاهی لازم نسبت به این بیماری را دارند.

جهانبخش گفت : امروز رفتارهای پرخطر و بی ملاحظگی بعضی از افراد در حوزه های مختلف و حضورهای بی مورد آنها در سطح شهر و تجمعاتی که به هیچ عنوان ضرورت ندارد قطعا آسیب جدی به بقیه افراد در جامعه وارد می شود.

جهانبخش گفت : اکثر مدیران ما ، مدیران بحران دوستی هستند ، چون در این شرایط بحرانی به دنبال این هستند که خود را پر تلاش نشان دهند و ضعف های کاری خود را بپوشانند و شرایط بحرانی ، حاصل ناکارآمدی یک مدیر در حوزه وظایف خودش است.

وی گفت : در پی شیوع بیماری کرونا در کشور ، همدلی و وفاق در جامعه بین مردم شکل گرفته است و بیشتر مردم در این زمینه همراهی لازم را دارند ، اما باید بپذیریم که مردم هنوز هم بر اساس دروغ های گذشته ای که برخی مسئولین در حوزه های مختلف به آنها گفته بودند ، به این آمار و ارقام اعتمادی نمی کنند و همین مسئله باعث عدم همکاری برخی  مردم در حوزه های مختلف به ویژه حوزه سلامت خودشان می شود.

عضو شورای عالی استانها با انتقادی جدی در خصوص تصمیمات ستاد ملی

مبارزه با کرونا بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا، بصورت یک قاعده  و اصولی تصمیمات را به استانها اعلام می کند، اما با توجه به اینکه شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت است ، باید تدابیری اتخاذ شود که مسئولین استانی و محلی بتوانند ، با توجه به شرایط موجود در هر شهر و استان تصمیم گیری نمایند.

جهانبخش خاطرنشان کرد : هرمزگان به مثابه یک ایران کوچک می ماند و از همه اقوام و طایفه ها در این شهر زندگی می کنند و مراودات بین استانی صورت می گیرد و با توجه به اینکه میهمانان و مسافرانی در این شهر حضور پیدا می کنند نگران هفته های آتی هستیم ، متاسفانه در موارد اولیه مبتلا به کرونا مثبت افرادی خارج از استان بودند ولی امروز افراد بومی و محلی استان درگیر این بیماری هستند که این مسئله حساسیت ها را بالا برده است.

عضو شورای عالی استانها تاکید کرد: چرا باید مردم هرمزگان تاوان بی مسئولیتی ها و بی ملاحظگی را ببینند و چرا می خواهید حیات اقتصادی کشور را بر تابوت مردم هرمزگان بنا کنید؟؟؟ هیچ چیزی مهمتر از سلامت مردم نیست ، پس اجازه دهید مسئولین استانی بر اساس شرایط استان تصمیم بگیرند،بحران کرونا به دلیل بی تدبیری بسیاری از استانها و قطعا هرمزگان به بحران امنیتی تبدیل می شود و اگر راهکار موثر و مناسبی در این حوزه اتخاذ کنیم ، نیاز نیست که مردم بصورت آتش به اختیار و خود سر رفتاری داشته باشند که به تبعات آن بعد از کرونا فاجعه ای دیگر رخ دهد.

جهانبخش در خاتمه تایید کرد :

کادر درمانی در خط مقدم با از خودگذشتگی نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می دهند و نباید کاری کنیم که بر پزشکان و کادر درمانی فشار مضاعف وارد شود ، درست است که قاعده کلی کشوری وجود دارد ، اما اجازه دهید مسئولین استانی بر اساس شرایط موجود در استان تصمیماتی اتخاذ نمایند.

مجید عسکری زاده،عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ایزوله کردن و نظافت شهر و ضدعفونی معابر و اماکن نیازمند یک اعتبار ملی واستانی است.

عسکری زاده با تقدیر و تشکر از مجموعه کادر درمانی و پزشکی و بهداشتی استان هرمزگان،آتش نشانی، بسیج، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی که دراین روزهای سخت خدمات رسانی به شهروندان را انجام می دهند بیان کرد: از تمام  ظرفیت ها و امکانات موجود جهت مبارزه با ویروس کرونا استفاده می شود واز آنجائیکه بیشتر اقتصاد کشور بر حول شهر بندرعباس و استان هرمزگان انجام می شود، لذا نمی توانیم شهر بندرعباس را قرنطیه کنیم بلکه باید نسبت به ایزوله کردن و نظافت شهر بندرعباس و ضدعفونی معابر نگاه ملی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه نیاز است اعضای شورای شهر بندرعباس نامه ای سرگشاده به ریاست جمهوری ارسال نمایند، بیان کرد: برای اینکه بخشی از مسائل مالی کشور که در شهر بندرعباس صورت می گیرد، لطمه وارد نشود باید نسبت به بهداشت شهر توجه بیشتری صورت گیرد و اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان قول همکاری لازم در این زمینه را داده است.

عسکری زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، صدا وسیما و رسانه ها در فضای مجازی جهت آگاهی بخشی به مردم کار آموزش را ارائه دهند و برنامه های متنوع فرهنگی  اجتماعی ،علمی وورزشی وازجمله اموزش وراههای مقابله با کرونا از طریق رسانه ها وفضای مجازی ارایه نمایند.

گفتنی است؛ موضوع قرارداد خرید تضمینی پساب فی مابین شهرداری بندرعباس و شرکت ژرف کار جم نیز به دلیل آماده نبودن قرار داد خرید پساب صنایع از دستور کار جلسه خارج شد و به جلسه ی دیگری موکول شد.

 

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=15309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.