تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

لزوم تسهیل روند بازپرداخت وام کشاورزان با هدف حمایت از تولید

  • کد خبر : 22100
  • 10 شهریور 1399 - 11:54
لزوم تسهیل روند بازپرداخت وام کشاورزان با هدف حمایت از تولید
رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم تسهیل روند بازپرداخت وام کشاورزان با هدف حمایت از تولید تأکید کرد.

به گزارش هرمزگان امروز: علی صالحی بر ضرورت حفظ ذخایر آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: بحث سوء مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت شود و در بهره برداری از همه منابع به ویژه آب به مصرف بهینه توجه ویژه صورت پذیرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در جهت دستیابی به توسعه پایدار و رونق اقتصادی و تأکیدات دین مبین اسلام بر حرفه کشاورزی خاطرنشان کرد: محصولات تولید شده در بخش کشاورزی قوت مردم هستند و نباید خللی در روند تولید و عرضه آن‌ها ایجاد شود.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های متوالی طی سالیان اخیر و از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی نیاز است تا دولت با مدیریت صحیح در حفظ منابع آبی به گونه‌ای عمل کند که در چارچوب قانون حق و حقوق کشاورزان هم تأمین شود چرا که حفظ سرمایه کشاورزان و دام داران بسیار حائز اهمیت است.

صالحی در ادامه حمایت مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز کشاورزان را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: لازم است در جلسه‌ای با دبیرخانه شورای عالی بانک‌های استان هرمزگان و بانک کشاورزی، در حضور نماینده کشاورزان نسبت به تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت بدهی فعالین عرصه کشاورزی و تسهیل روند تسویه حساب وام‌های این بخش با هدف حمایت از تولید اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف دستگاه قضایی هرمزگان استفاده از نقطه نظرات تشکل‌های صنفی برای حرکت در مسیر توسعه و ارتقای شاخص عدالت در این استان است.

گفتنی است طی روزهای گذشته، اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان به منظور پیگیری حقوق فعالین بخش کشاورزی و دام پروری و همچنین پیگیری مطالبات این صنف در حوزه زمین و آب با رییس کل دادگستری این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.