تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
4

تراز مثبت تجارت خارجی در هرمزگان

  • کد خبر : 7067
  • 22 مرداد 1398 - 10:59

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تراز تجارت خارجی هرمزگان در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، میزان تجارت خارجی استان به رقم مثبت ۱۶۸ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۴۸۶ دلار رسیده است.

به گزارش هرمزگان امروز، «نادر میرشکار» افزود: این رقم اعلام‌شده در رابطه با تراز تجارت خارجی استان بدون احتساب آمارهای منطقه آزاد چابهار است.
وی با بیان این مطلب که میزان و رقم تجارت خارجی با احتساب میزان صادرات و واردات به‌دست می‌آید، گفت: کل صادرات از گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی استان طی ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ به وزن ۳۷۷ هزار و ۶۷ تن و با ارزش ۲۵۸ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۴۷ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزش، ۸۶درصد افزایش داشته است.
میرشکار ادامه داد: میزان صادارت در ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ از گمرک‌های استان به ارزش ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۷۵۸ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۰۳ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۸۹ دلار است که سهم صادرات از گمرک‌های استان مثبت ۱۰ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان مثبت ۱۲۶ درصد است.
میرشکار بیان کرد: آمارها حاکی از این است که صادرات از طریق گمرک‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل فقط ۱۰ درصد افزایش داشته است اما صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی ۱۲۶ درصد رشد داشته است.
وی افزود: بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی شایان توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازارهای کشورهای همسایه، سهولت فرآیند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.
وی گفت: طی مدت ۳ ماهه سال ۱۳۹۸ از استان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان)، گاز، هندوانه، گوجه‌فرنگی، خرما، صیفی و لوازم بهداشتی به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده ست.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=7067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.