تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان انجام شد؛

بهره‌برداری از مرحله اول طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس و بزرگترین پروژه شیرین سازی آب کشور در بندرعباس

  • کد خبر : 22866
  • 17 آبان 1399 - 10:56
بهره‌برداری از مرحله اول طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس و بزرگترین پروژه شیرین سازی آب کشور در بندرعباس
مرحله اول طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس و بزرگ‌ترین مجتمع آب شیرین‌کن کشور، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور و با حضور استاندار هرمزگان در غرب بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هرمزگان امروز، با بهره برداری از این مجتمع آب شیرین کن، سالانه بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب آب شیرین به آب‌های کشور افزوده شد.

آب شیرین تولیدی این پروژه در راستای تامین آب شرب هرمزگان و مجتمع‌های صنعتی واقع در استان‌های مرکزی ایران منتقل خواهد شد.

برخی از مزایای مهم اجرای این طرح، تأمین آب شرب و کمک به رشد صنعت در استان‌های کم آب کشور (استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد) و تأمین آب مورد نیاز واحدهای بزرگ در بخش‌های صنایع، معادن و افزایش رونق اقتصادی در این مناطق است.

تاکنون ظرفیت آبشیرین‌کن‌های در حال بهره برداری در کشور حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بوده است و با ورود این مجتمع به چرخه‌ تولید، ظرفیت تولید آب شیرین کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فاز اول تأسیسات آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز شرب و صنعت استان‌های مرکزی و جنوب‌شرق کشور احداث شده است و این مجتمع در حال حاضر بزرگترین تأسیسات نمک‌زدایی کشور است که در شهرک صنعتی خلیج‌فارس در غرب بندرعباس احداث شده است.

سرمایه‌گذاری‌های ریالی و ارزی انجام شده در این طرح هفت هزار میلیارد ریال و ۹۲ میلیون یورو است.

از مجموع ظرفیت یک میلیون متر مکعبی آب شیرین کن خلیج فارس، ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای هرمزگان پیش شده است که در گام اول مجوز خرید تضمینی ۴۰ هزار مترمکعب آب تولیدی از وزارت نیرو در فاز اول این پروژه دریافت شده که این ظرفیت برای تامین و تقویت منابع آب شرب شهر بندرخمیر، شهر بندرعباس و جمعیت ۱۰۰ هزار نفری روستاهای حومه بندرعباس مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.