تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

برداشت طلای سیاه در هرمزگان

  • کد خبر : 22863
  • 17 آبان 1399 - 10:41
برداشت طلای سیاه در هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان از استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش هرمزگان امروز، دکتر عبدالرسول دریایی گفت: خوشبختانه برای اولین بار در استان هرمزگان،مزرعه کشاورزی جناب آقای سالاری در شهرستان حاجی آباد، موفق به برداشت خاویار از گونه ماهی ماهی خاویاری “استرلیاد” شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروش ماهیان خاویاری در استان هرمزگان از حدود پنج سال پیش آغاز شده است گفت: دست یابی به خاویار که به طلای سیاه شهرت دارد بدون شک مقدمه ای برای رونق در تولید،اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است.

دریایی تصریح کرد: بچه ماهیان استرلیاد حدودا سه سال پیش با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی -گیلان جهت بررسی امکان پرورش اینگونه ارزشمند در شرایط اقلیمی هرمزگان به استخرهای پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد منتقل گردید.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: متوسط وزن ماهیان مورد استفاده برای استحصال خاویار سه تا سه و نیم کیلوگرم بوده اند که از سه قطعه ماهی بیش از یک کیلوگرم خاویار بسیار با کیفیت به دست آمده است.

دریایی توضیح داد: در اکثر منابع شیلاتی گونه استرلیاد برای منابع آبی سرد سیر و با دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه توصیه می گردد که خوشبختانه این ماهیان در حاجی آباد هرمزگان در طول کمتر از ۳ سال در دمای آب چاه با میانگین ۲۳ تا ۲٧ درجه سانتی گراد نگهداری و پرورش داده شده اند.

وی افزود:استان هرمزگان که به عنوان قطب پرورش میگو و ماهیان دریایی در کشور شناخته می‌شود در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارد با استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید گوشت این ماهیان را به ۱۷ تن افزایش دهد .

گفتنی است در حال حاضر هرکیلو خاویار استحصال شده به صورت عمده فروشی ارزشی بالغ بر چهل میلیون ریال بسته به گونه پرورشی دارد.

لینک کوتاه : https://www.hormozgantoday.ir/?p=22863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.